zap group mishpati logo

תיק פלילי: מי הצית את תחנת המשטרה בקרית גת?

המשפט בעניין הצתת תחנת המשטרה בקרית גת הסתיים, ועדיין לא ברור מיהו המצית. עו"ד גבאי: " אין ספק שמדובר במחדל חקירתי, שכן משטרת קרית גת שחקרה את האירוע, התעלמה מהראיות שהיו בפניה....טוב היה אילו המאשימה/הרשות החוקרת(המשטרה) היו משקיעות מאמץ בבירור העובדות עוד בטרם הגשת כתב אישום"

מאת: מערכת משפטי
17.02.14
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
תיק פלילי: מי הצית את תחנת המשטרה בקרית גת?

בתאריך ה-1.1.12 הוצתה תחנת משטרה בשכונת הזרע בקרית גת. כנגד חמישה מעורבים, כולם תושבי העיר קרית גת, הוגש כתב אישום ובקשה לביהמ"ש המחוזי בבאר-שבע למעצרם עד תום ההליכים המשפטיים נגדם, באישום של הצתה.

בקשת המאשימה למעצרם עד תום ההליכים נדחתה ע"י בית המשפט הנכבד, וכל הנאשמים שוחררו בתנאים מגבילים כאלה ואחרים.

לכתובת נוספות:

*
 גם המשטרה טועה: כאשר מחדלי המשטרה מובילים לזיכוי...

*
 תיקון לחוק העונשין: מהפכה בענישה הפלילית בישראל

* סניגוריה ציבורית- מהי ומה תפקידה?

מי הצית את התחנה? עדיין לא ברור

בתאריך 11.2.2014 הסתיים משפטם של שלושה מהנאשמים העיקריים בתיק, אשר הודו בכתב אישום מתוקן, ממנו עולה כי על אף שחלפו שנתיים ואע"פ שהוגש כתב אישום, עדיין לא ברור מי הצית בפועל את תחנת המשטרה.

שניים מהנאשמים העיקריים הורשעו בכך שעצם נוכחותם במקום היוותה סיוע לאחר להצית את אותה נקודת משטרה (כשזהותו של האחר לא ידועה למאשימה עד היום), והנאשמים האחרים הואשמו באי מניעת פשע, בשל נוכחותם במקום.

עונש מוסכם

לגבי אחד הנאשמים (אשר יוצג ע"י עו"ד מיכה גבאי), הציעו המאשימה/המדינה והסניגור עונש מוסכם של בין 10 ל-12 חודשי מאסר לריצוי בפועל, ולגבי האחר הוסכם על עונש של שישה חודשי מאסר בפועל שירוצה בדרך של עבודות שירות. דינו של הנאשם השלישי טרם הוכרע, ועניינו נדחה עד לאחר קבלת תסקיר שירות מבחן, שכן הצדדים הסכימו שתיבחן שאלת אי הרשעתו.

תגובת עו"ד מיכה גבאי

"אין ספק שמדובר במחדל חקירתי, שכן משטרת קרית גת שחקרה את האירוע, התעלמה מהראיות שהיו בפניה, לפיהן שני מעורבים אחרים שאינם הנאשמים בתיק הודו בפני מדובבים, שהיו למעשה שוטרים סמויים, שהם אלו שבצעו את ההצתה, אך מסיבה שלא הובררה עד היום, בחרו רשויות החקירה ובעקבותיהן המאשימה, "להינעל" על נאשמים אחרים.

למרבה הצער, רק בחלוף שנתיים, במהלכן התנהל המשפט ונחקרו עדים עיקריים, עליהם התבסס כתב האישום – ורק לאחר שגרסת המאשימה קרסה, השכילה זו האחרונה לפקוח עיניה ולהיצמד לעובדות, שלא היו שנויות במחלוקת ולהגיע להסדר טיעון מקל עם המעורבים, שכן העונש הצפוי מהרשעה בעבירה של הצתה עומד על עשרים שנות מאסר, בה בשעה שבסופו של יום, הסתיים עניינם של המעורבים בחודשי מאסר ספורים בלבד.

טוב היה אילו המאשימה/הרשות החוקרת(המשטרה) היו משקיעות מאמץ בבירור העובדות עוד בטרם הגשת כתב אישום, שכן הציבור הוא זה שנושא בעול הכספי, הכרוך בניהול משפט במשך שנתיים. מדובר בבזבוז זמנו היקר של בית המשפט שלא לצורך. זכות הציבור לדעת מי באמת הצית את תחנת המשטרה".

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים