zap group mishpati logo

משרד הפנים - שאלות ותשובות מהפורום

אשרת כניסה לישראל, חידוש דרכון, הוצאה מחדש של תעודת זהות, מעמד בישראל - סוגיות אלו ואחרות הועלו לא אחת בפורום משרד הפנים בניהולו של עו"ד דור פנק. לפניכם שאלות ותשובות נבחרות מהזמן האחרון

27.03.14
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
משרד הפנים - שאלות ותשובות מהפורום

חידוש תעודת זהות

שאלה: הוצאתי תעודת זהות לפני 10 שנים. האם יש חובה כלשהי לחדש את תעודת זהות ואם אחדש מה תהיה הסנקציה?

תשובה: יש לדאוג שהתמונה בתעודת הזהות תהיה מעודכנת. כיום בתעודות זהות חדשות המונפקות בשונה מהעבר, התוקף שלהן מוגבל על מנת שיהיה צורך לחדש עם תמונה מעודכנת.


אשרת כניסה לבן משפחה של עובד סיעודי זר

שאלה: אנחנו מעסיקים עובדת זרה לאמנו הסיעודית. אנו מבקשים שבני משפחתה (בעל ושני ילדים) יבקרו בארץ. מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקבל אישור כניסה לארץ? למי פונים במשרד הפנים ואילו מסמכים אנו צריכים?

תשובה: יש נוהל מיוחד לביקורים מסוג זה. יש להגיש בקשה מראש במשרד הפנים, להפקיד ערבות בסך 30,000 ש"ח והכניסה היא לחודש אחד בלבד ללא אפשרות הארכת הביקור. 

שאלת מעמד

שאלה: אני מבקש לדעת מה מדיניות משרד הפנים לגבי ילד שנולד לעובדת זרה בשנת 2006 .
האם יש סיכוי שהילד יקבל מעמד?

תשובה: ככלל עצם לידה בישראל אינה מקנה מעמד לקטין.

במידה שהאב ישראלי וניתן להוכיח זאת בהליך של בדיקת סווג רקמות, הרי שהילד יהיה זכאי לאזרחות. במידה שהאב זר, יש לבחון את הנסיבות לגופן וניתן לנסות להגיש בקשה פרטנית הומניטארית למעמד ככל שיש סיבה הומניטארית.

קבלת אזרחות ישראלית

שאלה: דוד שלי תייר מאוקראינה, הוא יהודי ורוצה להישאר בארץ ולקבל אזרחות. אשמח לדעת מה התהליך וכמה זמן הוא לוקח (עד שתייר יהודי מקבל אזרחות)?

תשובה: בהנחה שיש לו הוכחות בנוגע ליהדות, עליו לפנות למשרד הפנים עם ההוכחות ולבקש מעמד כזכאי שבות (ניתן לקבל הכוונה ברוסית במשרד לקליטת עליה) בכל מקרה משרד הפנים יאריך את אשרת התייר שלו לאורך התהליך. 
אפשרות נוספת היא להיכנס לתהליך של זכאי שבות המעוניין לבחון השתקעות בישראל ואז הוא רשאי לקבל אשרת עבודה ולהתחיל בחיים בישראל בשלב ראשון לא כאזרח והוא יכול לבחור אם להתאזרח כזכאי שבות או להשאר כתייר הראשי לעבוד.

אשרת כניסה לאזרח אמריקאי

שאלה: התחתנתי (חתונה אזרחית) עם אזרח אמריקאי בארה״ב. חיינו שם יחד וחזרתי לארץ בלעדיו. לאחר מספר שבועות רצינו להיפגש בארץ והוא הגיע בטיסה, לא נתנו לו להיכנס לארץ מחשש שהוא רוצה להישאר לגור פה. הוא התכוון לבוא לבקר ל-3 חודשים. מה אני צריכה לעשות כדי שיתנו לו להיכנס באופן זמני לבקר אותי? כמה זמן לוקח לקבל אישור כזה? ובשלב מאוחר יותר - אם ירצה להישאר, מה צריך לעשות?

תשובה: מי שכניסתו לישראל סורבה, והסיבה הנפוצה היא חשש להשתקעות, אינו יכול להגיע לישראל לכל הפחות 10 שנים שכן הוא נמצא ברשימת המוגבלים. 
יש להזמינו מראש ולאחר מכן לפעול דרך המחלקה הראשית בירושלים לביטול ההגבלה ואישור הכניסה (לרוב בערבות). 

בן זוג של ישראלי המעוניין להיכנס לישראל (נשואים או לא נשואים) חייב בהזמנה מראש, אחרת כניסתו תסורב כפי שקרה במקרה המצער שלך. 

מומלץ לפנות לייעוץ אישי כדי להגיע מוכנה לפגישה עם כל המסמכים הנדרשים מאומתים כנדרש והוכחות על קשר זוגי.
עצם הקשר הזוגי והנישואים אינם מאשרים אוטומטית כניסה לישראל.

תעודה / אישור מסמך לרשויות בחו"ל

שאלה: התבקשתי על ידי עו"ד שמטפל ברישום נכס על שמי תעודה או מסמך ממשרד הפנים המעיד שאני זה אני ומוכר ככזה בישראל. כנ"ל גם לאשתי. 
איך אני מבקש מסמך כזה במשרד הפנים? ומה שמו של המסמך? 

האם נוטריון יכול לחתום בהצהרה שהוא מכיר אותי ולאשר את זהותי גם בשפה זרה?

תשובה: תוכל להנפיק במשרד הפנים תמצית רישום ובה סיכום כל נתוניך כפי שהם רשומים במרשם, שם, כתובת, מצב אישי וכד'. 

את המסמך תוכל להחתים בחותמת אפוסטיל בבית משפט ואז לתרגמו תרגום נוטריוני לשפה אליה אתה נזקק. 
תוכל לבקש לקבל את תמצית הרישום גם באנגלית ואז לחסוך את התרגום.   

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים