zap group mishpati logo

"ראו לך" כשמדדת? את זכאית לפיצוי!

בימ"ש השלום באילת פסק פיצוי של 25,000 שקלים לקונה שמדדה חזייה בחנות בקניון באילת, וגילתה כי תא המדידה היה שקוף, וכי אנשים שהיו בקניון באותה עת ראו אותה עירומה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
08.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
"ראו לך" כשמדדת? את זכאית לפיצוי!

את הולכת לקניון ונכנסת לחנות להלבשה תחתונה כדי למדוד חזייה. גם כך את לא אוהבת את התהליך הזה- המוכרת סוקרת לך את החזה, מעירה איזושהי הערה, את נכנסת לתא ההלבשה, בוחנת את גופך הלא מושלם, מנסה לראות איזו חזייה תהיה מבחינתך הרע במיעוטו ומחכה כבר לרגע שבו תשלמי, תצאי מהחנות ותוכלי ללכת הביתה.
בחלומות הכי שחורים לא תיארת לעצמך שלא רק את בחנת כיצד את נראית עם החזיות שמדדת, וגרוע מכך- בלעדיהן. הסתבר לך שתא המדידה היה שקוף, ושעוברי אורח בקניון ראו אותך במערומייך. את זועמת ומרגישה מושפלת ופגועה. האם החנות צריכה לפצות אותך?

בימ"ש השלום באילת פסק פיצוי של 25,000 שקלים לקונה שמדדה חזייה בחנות בקניון באילת, וגילתה כי תא המדידה היה שקוף, וכי אנשים שהיו בקניון באותה עת ראו אותה עירומה.

מעשה שהיה כך היה: ב-18 בספטמבר 2007 התובעת הגיעה לחנות להלבשה תחתונה בקניון באילת ביחד עם גיסתה, כדי לקנות חזיות. הדבר היה בתקופת החגים, כאשר הקניון היה עמוס במיוחד. לדבריה, היא נכנסה לתא המדידה ומדדה מספר חזיות. דופן אחת של תא ההלבשה, העשויה זכוכית, פונה אל תוך הקניון, ובדיעבד התברר לה כי מדובר בזכוכית חד כיוונית.
לאחר שהייה של כ - 20 דקות בתא המדידה, כאשר התובעת פושטת בגדיה ומודדת חזיות, וכשפלג גופה העליון חשוף לחלוטין, שמעה התובעת נקישה על דופן התא, וגבר שעמד בסמוך לדופן הזכוכית הפונה אל תוך הקניון, התקרב לזכוכית וסימן לה שרואים אותה מבחוץ, כלומר: כל העוברים והשבים העוברים בסמוך לחנות.
התובעת יצאה מיד מתא המדידה מזועזעת ונדהמת, ופנתה למנהלת החנות ולשתי מוכרות בחנות, ותיארה את מה שהתרחש. הן התנצלו ואמרו שהן מצטערות על מה שקרה ועל עוגמת הנפש שנגרמה לה. 
בהמשך, התובעת פנתה להנהלת הקניון ודרשה פיצוי. ארוחת הצהריים שהוצעה לה לא השביעה את רצונה. על-כן, התובעת הגישה תביעה וביקשה כי ביהמ"ש יורה לחנות ולקניון לפצות אותה ב-50,00 שקלים בשל עוגמת הנפש, ההשפלה והצער שנגרמו לה. התובעת טענה, כי החנות התרשלה בכך שלא מנעה את שקיפותו של התא וכן פגעה בפרטיותה.

חוויה קשה
השופט עדן קיבל את גרסת התובעת, וקבע כי החנות הפרה את חובת הזהירות המוטלת עליה כמפעילת חנות בכלל וחנות מסוג הלבשה תחתונה בפרט. השופט קבע, כי החנות לא נקטה אמצעים סבירים לצורך יציאה ידי חובת הזהירות הקונקרטית שחלה עליה בנסיבות המקרה.
"תא הלבשה בחנות, נועד מטבעו לשמירה על צנעת גופם של הלקוחות, ונועד ליצור מקום מוגן מחשיפה לעיני כל. ודאי שמחובת בעל חנות לוודא כי תא הלבשה כאמור מוגן מחשיפה כלפי חוץ. חובה זו הפרה הנתבעת, בכך שאיפשרה כניסה ומדידה של פריטי לבוש בתא כאשר הוא חשוף לחלוטין לעוברים ושבים בקניון", כתב השופט.

נקבע, כי התובעת עברה חוויה קשה, וכי הפיצוי הראוי בנסיבות העניין הוא 25,000 שקלים. כן חויבו החנות והקניון לשלם לתובעת הוצאות משפט ושכ"ט עו"ד של 5,000 שקלים.
(א 1092/08 מ' כ' נ' ש.ש.א. אופנה בע"מ).

כתבה: עו"ד אורנית גרוטלר

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה