zap group mishpati logo

מאסר בפועל של 21 חודשים לרוצח חתולים

צעיר אשר תפס עשרות חתולים ברחוב, דקר וחנק אותם ולאחר מכן השליך את גופתם לפח האשפה, יכנס לכלא וירצה מאסר של 21 חודשים. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש השלום בפתח-תקווה

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
11.02.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
מאסר בפועל של 21 חודשים לרוצח חתולים

הנאשם, צעיר יליד 1991, הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון במספר עבירות, ביניהן התעללות בבעלי חיים.
ע"פ כתב האישום, בשנים 2008-2009 הנאשם נהג לתפוס חתולים ברחוב, לדקור אותם בסכין או לחנוק אותם בידיו, וכך להביא למותם. לאחר מכן נהג להשליך את גופת החתול המת לפח אשפה סמוך. גם בשנים 2004-2008 נהג הנאשם לעשות כן.

בפברואר אשתקד, הנאשם פגש מכר שלו ברחוב, וסיפר לו שהוא רוצח חתולים מגיל צעיר, תחילה באמצעות סכין ואח"כ בחנק, ושבחודשיים האחרונים הוא הרג יותר מ-20 חתולי רחוב והשליך אותם לפח האשפה, אך בזמן האחרון אין לו סיפוק מכך והוא רוצה לעבור לבני אדם.

רצח חתולים בדם קר
השופטת ליה לבאון החליטה לקבל את הסדר הטיעון אליו הגיעו הנאשם והמדינה, לאחר שהיא שקלה לחומרה את טיב העבירות וחומרתן, את ריבוין והאלימות והאכזריות המגולמות בהן, המתבטאת ברציחת עשרות חתולים בדם קר, בחניקה בידיים חשופות ובדקירת סכין, את הזמן הממושך (כ-5 שנים) בו בוצעו המעשים, את הקצב הרצחני בו בוצעו ואת הזלזול המוחלט שהפגין הנאשם בערך המוגן של החיים -חיי בעלי חיים; בנוסף נשקלו לחומרה המסוכנות הגבוהה הטמונה בנאשם, עברו הפלילי ואי הבעת חרטה כנה ומלאה על מעשיו.

עם זאת, השופטת לקחה בחשבון לקולא את הודייתו של הנאשם והחיסכון בזמן שיפוטי, וכן את גילו הצעיר, כבן 19 כיום וכבן 17-18 בזמן ביצוע המעשים ואת נסיבות חייו הקשות.

בהתאם לכך, נגזר על הנאשם עונש של 21 חודשי מאסר בפועל. כמו-כן הוטלו על הנאשם 12 חודשי מאסר על-תנאי למשך 3 שנים מיום שחרורו, צו פיקוח של שירות המבחן וקנס כספי של 1000 שקלים לטובת הקרן למען בעלי חיים.
(ת"פ 3343-03-09 מדינת ישראל נ' פלוני (עציר)).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה