zap group mishpati logo

חוק הספאם - החוק שיפחית את דואר הזבל במייל שלנו

"חוק הספאם" הוא בשורה חשובה לצרכנים בישראל, והוא נועד להפחית את כמות התלונות שלנו, לטפל בתופעה ולאפשר למפרסמים לשלוח פרסומות רק בהתאם לכללים שבחוק.

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
חוק הספאם - החוק שיפחית את דואר הזבל במייל שלנו

בדצמבר 2008 נכנס לתוקף "חוק הספאם", האוסר על  משלוח פרסומות בטלפון, ב-sms, בפקס ובדואר אלקטרוני מבלי לקבל את הסכמת הנמען- מקבל הפרסום. ההסכמה חייבת להיות בכתב.
מי מאיתנו לא נהג להתלונן על קבלת עשרות הודעות sms  ממכוני כושר שלא ביקרנו בהם שנים, מחנויות שקנינו בהן פעם אחת בלבד ולא תכננו לחזור אליהן, או על ערמות של פקסים שמצטברות במשרד ומושלכות, אחר כבוד, ישירות לפח הזבל.

"חוק הספאם" הוא בשורה חשובה לצרכנים בישראל, והוא נועד להפחית את כמות התלונות שלנו, לטפל בתופעה ולאפשר למפרסמים לשלוח פרסומות רק בהתאם לכללים שבחוק.
למרות זאת, מאז שהחוק נכנס לתוקף, הוגשו לבית המשפט לתביעות קטנות לא מעט תביעות על קבלת "דואר זבל".

פיצויים

על- פי החוק ביהמ"ש רשאי לפסוק פיצויים לדוגמה (פיצויים שלא תלויים בהוכחת נזק) עד 1,000 שקלים לאדם שקיבל הודעת פרסומת בניגוד לחוק.

תביעות שהתקבלו

• ביהמ"ש לתביעות קטנות דן בתביעה שהוגשה נגד חברה אשר שלחה לתובע הודעות "דואר זבל" על אף שלא אישר קבלתן, ועל אף שביקש בהמשך להסיר את שמו מרשימת התפוצה.
ביהמ"ש קבע, כי התובע זכאי לפיצויים לדוגמה בסך של 6,000 שקלים. ביהמ"ש הדגיש, כי הוא לא ממצה את מלוא חומרת הדין עם החברה, ועם זאת פסיקת הפיצויים אמורה להרתיע מפרסמים מלשלוח "דואר זבל" ללא הסכמה של המקבל. (באומן חגי נ' ס.ט. סופרטרייד בע"מ).

• מקרה נוסף, אשר נדון בבית המשפט לתביעות קטנות, עסק בעובדת שכירה בחברה, אשר קיבלה לתיבת הדוא"ל שלה בעבודה פרסומות רבות מחברת יחסי ציבור מבלי שתיתן את הסכמתה לכך. החברה המשיכה לשלוח לתובעת פרסומות גם לאחר שדרשה ממנה באופן מפורש בכתב לחדול מכך. ביהמ"ש לתביעות קטנות קיבל את התביעה, וקבע כי התובעת זכאית לפיצוי בשל 22 הודעות פרסומיות שנשלחו אליה ללא הסכמתה ובניגוד לחוק. נקבע, כי הפיצוי הראוי בנסיבות המקרה הוא 11,000 שקלים, כלומר: 500 שקלים עבור כל הפרה. בנוסף, חויבה החברה לשלם לתובעת 500 שקלים הוצאות משפט. (חנית אטדגי נ' חברת ברקין תקשורת).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה