zap group mishpati logo

הטיסה איחרה? הנופש היה עגום? תשקלו לתבוע

הגעתם למלון שהזמנתם באינטרנט, וגיליתם שהחדר הרבה יותר קטן ממה שראיתם בתמונה ושהמיטה הזוגית לא ממש יכולה לאכלס שני אנשים במשקל בינוני?

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
הטיסה איחרה? הנופש היה עגום? תשקלו לתבוע

- עודכן באפריל 2014 -

חיכיתם לחופשה השנתית עם המשפחה בטורקיה או בארה"ב במשך כל כך הרבה זמן, אבל כשהרגע הגיע גיליתם שאתם צריכים לחכות עוד קצת, כי יש עיכוב בטיסה?
הגעתם למלון שהזמנתם באינטרנט, וגיליתם שהחדר הרבה יותר קטן ממה שראיתם בתמונה ושהמיטה הזוגית לא ממש יכולה לאכלס שני אנשים במשקל בינוני?
תוכלו לשקול להגיש תביעה.

למציאת עו"ד בתחום תביעות קטנות באינדקס משפטי

תביעות בשל טיסות שאיחרו, נופש לא מוצלח, איבוד מזוודה וכד' נפוצות מאוד בבתי המשפט לתביעות קטנות.

קשת המקרים הנתבעים היא רחבה, והגשת תביעה מוצדקת ומלווה במסמכים מתאימים יכולה לזכות את התובע בפיצוי.
ניתן להגיש לבית המשפט לתביעות קטנות תביעה עד סכום של 3,800שקלים (נכון לינואר 2014). אם אתם חושבים שנגרם לכם נזק בשיעור גבוה יותר, תוכלו להגיש תביעה לבימ"ש אחר (שלום או מחוזי) או לשקול לוותר על חלק מהסכום, ולהגיש את התביעה לבית המשפט לתביעות קטנות.

יש פיצוי במקרים להלן

במקרים הבאים, בית המשפט קיבל את התביעה שהוגשה, ופסק לתובעים פיצוי:

1• אשה שטסה מניו-יורק לישראל הגישה תביעה נגד איסתא לפיצוי בשל דחיית הטיסה בכ-16 שעות.

האשה טענה, כי היא לא קיבלה פרטים מדויקים מדוע ולמתי נדחתה הטיסה. היא נאלצה לחכות בשדה התעופה זמן רב, לבדה, כאשר היא אינה יודעת כלל אנגלית. לדבריה, היא עברה חוויה טראומטית ומתישה. ביהמ"ש קבע, כי איסתא הייתה צריכה להודיע לתובעת על השינוי בפרטי הטיסה, וחייב אותה לשלם לה פיצוי של 1,000 שקלים.

ביהמ"ש לתביעות קטנות לא פסק לתובעת את כל הסכום שביקשה, כי היא לא אשררה את הטיסה כפי שהייתה אמורה לעשות. (שאול שלומית נ' DELTA AIRLINES INC).

2• שני אנשים הגישו תביעה נגד מלון סנטרל פארק באילת. לטענתם, הובטח להם חדר עם מרפסת, מיני בר, ערכת קפה ומזגן, אך בפועל החדר שקיבלו היה שונה, המזגן לא עבד ובקנקן המים שהוגש להם היו שני ג'וקים. ביהמ"ש לתביעות קטנות קיבל חלק מטענות התובעים, וקבע כי הם זכאים לפיצוי של 1,500 שקלים. (ענת רזון נ' מלון סנטרל פארק בע"מ).

3• ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע, כי איבריה תפצה נוסעת לארגנטינה בשל אובדן כמה פריטים מהמזוודה שלה. הנוסעת טענה, כי כאשר קיבלה את המזוודה שלה בארגנטינה, התברר לה כי הטלפון הנייד, המצלמה הדיגיטלית, מכשיר ההקלטה וסוודר הקשמיר שלה נעלמו, וככל הנראה נגנבו. נקבע, כי הנוסעת תקבל פיצוי של 4,980 שקלים. (עמיאל רחל נ' איבריה נתיבי אויר ספרדיים).

דחיית התביעה

יש לדעת, כי את התביעה צריך להגיש נגד הגוף המתאים. במקרה של הגשת תביעה נגד נתבע לא נכון, ביהמ"ש נוהג לדחות את התביעה ולפסוק הוצאות נגד התובע. כך למשל, ביהמ"ש לתביעות קטנות דחה תביעה שהוגשה נגד הדקה ה-90 בשל אי הגעת מזוודה לטורקיה. נקבע, כי הוסבר לתובע פעם אחר פעם שהדקה ה-90 היא לא הנתבעת המתאימה, כי היא לא אחראית לאי הגעת המזוודות, אך הוא סרב להקשיב.

על כן, חויב התובע לשלם לדקה ה-90 הוצאות משפט של 800 שקלים. (אלה לירון נ' הדקה ה-90).

עוד בנושא:

עוגמת נפש - פיצוי ע"י תביעה קטנה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה