zap group mishpati logo

המאבטח איים על השופטת? ירצה 9 חודשי מאסר בפועל

ביהמ"ש קבע, כי מאבטח של שופטת, אשר איים עליה לאחר שהודיעו לו כי עבודתו מופסקת, ייכנס לכלא ל-9 חודשי מאסר.

מאת: מערכת משפטי
15.03.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
המאבטח איים על השופטת? ירצה 9 חודשי מאסר בפועל

בימ"ש השלום בחיפה גזר את דינו של נאשם, אשר השאיר הודעת איום לשופטת, באמצעות המענה הקולי של פלאפון השייך לבנה, בזו הלשון: "גברת לאופר, אנחנו נהרוג אותך בקרוב, אנחנו ... אני מבטיח לך שנהרוג אותך".

הנאשם עבד כמאבטח של השופטת רמה לאופר-חסון, שופטת ביהמ"ש השלום בקריות, מטעם חברת "יהלום שירותי שמירה ואבטחה" במהלך החודשים יוני-יולי 2009 בשל חשש לפגיעה בחייה של השופטת.
הנאשם איים על השופטת מכיון שקיווה, לדבריו, שכך ימשיך לאבטח את השופטת, לאחר שהודיעו לו שעבודתו מופסקת בשל התפוגגות החשש לפגיעה בחייה.

הנאשם הורשע בעבירות איומים והטרדה.

במסגרת הטיעונים לעונש, המדינה ביקשה להחמיר עם הנאשם, שכן מדובר במעשים חמורים- בהשמעת דברי איום כלפי שופטת בתקופה שבה היה קיים חשש לחייה תוך שימוש במספר פלאפון חסוי של השופטת, אותו קיבל הנאשם מתוקף תפקידו כמאבטחה הצמוד.

ב"כ הנאשם טען מנגד, כי יש לאבחן מקרה זה ממקרים אחרים, וכי הנאשם פעל רק מתוך מצוקה כלכלית כדי לשוב ולשמש המאבטח של השופטת.

ניצל את האמון ויענש

השופט זאיד פלח ציין, כי איום על אדם הינו חמור, ואיום על נושאי משרות ציבוריות, בין אם מדובר בשופט ובין אם מדובר בקצין משטרה, צבא, נבחר ציבור וכו' - רק בשל תפקידו, הוא חמור שבעתיים.

השופט קבע, כי הדרך בה פעל הנאשם מלמדת על התכנון והשקדנות שבמעשיו, תוך רמיסת פרטיותה של השופטת, וחוסר האכפתיות שלו כלפי תחושותיה ותחושות בני ביתה, מעצם היותה נתונה תחת איום. " הנאשם שם ללעג ולקלס את עקרון העצמאות השיפוטית, ותחת זאת בחר להציג מצג שווא, לפיו החשש לחיי השופטת נמשך, והכל בכדי לזכות בעבודה", כתב השופט.

השופט הדגיש, כי מדובר במעשה חמור, וכי הנאשם ניצל את האימון שניתן בו הן ע"י מעסיקיו, הן ע"י מערכת אכיפת החוק והן ע"י השופטת.

השופט החליט לגזור על הנאשם עונש של 9 חודשי מאסר בפועל, בניכוי ימי מעצרו, 6 חודשי מאסר על תנאי וקנס על סך 3,000 שקלים.

(ת"פ 19451-09-09 מדינת ישראל נ' האני אבו רוקון).
• ב"כ הנאשם: עו"ד ר. קליין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • קרב נוסף במאבק בהון השחור

    קרב נוסף במאבק בהון השחור

    הצעת חוק איסור הלבנת הון משקפת עליית מדרגה במאבק בהון השחור, והיא נועדה לייעל את יישומו של החוק
    5 דק'
  • האם ישנה סיבה לחשוש מבדיקות פוליגרף?

    האם ישנה סיבה לחשוש מבדיקות פוליגרף?

    גורמים רבים משתמשים כיום בבדיקות פוליגרף , כולל מנהלי חברות, גופי אכיפה, עורכי דין, חברות ביטוח, בוררים ואף בתי משפט. על אף השימוש ההולך וגובר בבדיקה מביעים לא מעט גורמים חשש מפניה, אך לרוב הדבר נובע מחוסר ידע מספיק בתחום
    4 דק'
  • העבירות הפליליות נמחקו והנאשם הורשע בעבירות תעבורה

    העבירות הפליליות נמחקו והנאשם הורשע בעבירות תעבורה

    הגבול בין אישום בעבירות תעבורה לבין אישום בעבירות פליליות לא תמיד ברור. מבחינת הנאשם, יש לכך משמעות רבה, שכן הרשעה בעבירות פליליות חמורה יותר מאשר הרשעה בעבירות תעבורה.
    2 דק'