zap group mishpati logo

שלילת רשיון נהיגה ועבודות שירות לנהג מונית שהפקיר נוסעת שנפצעה

ביהמ"ש קבע, כי נהג מונית שהפקיר אשה שנסעה במוניתו, לאחר שנחבלה בראשה בשל קפיצתה מהמונית בעקבות ויכוח ביניהם, ירצה מאסר בפועל של 5 חודשים בעבודות שירות ויפסל מלהחזיק רשיון נהיגה למשך שנתיים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.03.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
שלילת רשיון נהיגה ועבודות שירות לנהג מונית שהפקיר נוסעת שנפצעה

נהג מונית הורשע בעבירה של הפקרה לאחר פגיעה.
ב-7 באוקטובר 2008 , בחצות הלילה, נסעה אשה במוניתו של הנאשם, ובשלב כלשהו על רקע ויכוח שהתגלע ביניהם בקשר לתעריף הנסיעה, היא ביקשה מהנאשם שיעצור את המונית, והיא תשלם עבור הנסיעה עד אותו שלב. הנאשם התמהמה מלעצור, והאשה קפצה תוך כדי נסיעה, וכתוצאה מכך נחבלה בראשה ונגרם לה שבר בגולגולת, דימום והיא נזקקה לאשפוז.

במסגרת הטיעונים לעונש, המדינה הדגישה את חומרתה של העבירה הפוגעת בסולדיריות החברתית ומגלמת זלזול בחיי אדם. לטענת המדינה, על ביהמ"ש להביע מסר עונשי ראוי ומרתיע.

ב"כ הנאשם ביקש מנגד להטיל על הנאשם עונש מותנה בלבד ופסילה מלהחזיק רשיון נהיגה.
ב"כ הנאשם טען, כי הנאשם פעל בחוסר שיקול דעת, אך הוא מתחרט על כך, והתאונה ארעה בעצם בשל רשלנות הנוסעת. עוד נטען, כי אין לנאשם עבר פלילי מכביד.

ליחצו כאן לקבלת ייעוץ משפטי מאת עורך דין תעבורה

עבירה חמורה ביותר

השופטת גיליה רביד מביהמ"ש השלום בת"א  קבעה, כי העבירה שבה הורשע נהג המונית היא עבירה חמורה ביותר, אשר בצידה עונש מאסר של 7 שנים. לדבריה, עבירה זו מגלמת בחובה כשל מוסרי וערכי, זלזול בזולת וקהות חושים לגבי האפשרות שיאונה לו רע.

השופטת ציינה, כי אמנם יש נסיבות שבגינן ראוי לפסוק עונש קל יחסית, אך אין מקום להסתפק בענישה מותנית בלבד. "קבלת עתירת ב"כ הנאשם  להסתפק במקרה זה בענישה מותנית הצופה פני עתיד בלבד, תהווה התחשבות בלתי מידתית עם הנאשם, תוך התעלמות מהאינטרס הציבורי...", כתבה השופטת.

לאחר בחינת נסיבות המקרה וטיעוני הצדדים, החליטה השופטת לגזור על נהג המונית את העונשים הבאים: מאסר בפועל למשך 5 חודשים, שירוצה בעבודות שירות, מאסר על תנאי למשך 9 חודשים, פסילת רשיון נהיגה למשך שנתיים וכן פסילה על תנאי למשך 3 שנים.

(ת"פ 14354-08-09 מדינת ישראל נ' ויזנר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים