zap group mishpati logo

חופשת הסקי השתבשה - האם ביהמ"ש פסק פיצוי?

על חופשות סקי שלא התנהלו כשורה - שירות לא טוב, מחסור בשלג באתר סקי.. מה פסק ביהמ"ש? האם הנופשים המאוכזבים קיבלו פיצוי?

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
28.03.10
תאריך עדכון: 27.05.19
4 דק'
חופשת הסקי השתבשה - האם ביהמ"ש פסק פיצוי?

אתם נוהגים לצאת אחת לשנה לחופשת סקי מפנקת ומהנה באחד מאתרי הסקי הפופולאריים באירופה - אתם כבר רואים בדמיונכם את חופשת הסקי הנפלאה שמחכה לכם.
הייתם כבר באתרי הסקי בבולגריה, באוסטריה, בשוויץ ובאיטליה, ואתם מתכננים לבדוק בשנים הקרובות את האתרים בצרפת, באנדורה, ברומניה ובמקומות נוספים. יש לכם את הציוד המתאים, שכן אתם "שועלי סקי" ותיקים ומנוסים. נותר רק לבחור את היעד השנתי, לארוז את הכל, להזמין חבילת סקי, להגיע לאתר הסקי וליהנות.

רגע, לא בטוח שזה יקרה. אתם שואלים מה כבר יכול להשתבש בחופשת סקי תמימה?
מסתבר שהרבה: ייתכן שכלי הרכב ששכרתם יתקע ולא תוכלו לצלוח את הדרך המושלגת שמובילה לבית המלון שלכם, יש אפשרות שהיחס שתקבלו במרכז הסקי לא ימצא חן בעיניכם, ואולי אולי, אם ממש לא יתמזל מזלכם, תגלו כי אין בכלל שלג באתר הסקי.

לפניכם תביעות מעניינות העוסקות בחופשות סקי שלא התנהלו כשורה.

מרכז הסקי זלזל
בית המשפט לתביעות קטנות בתל-אביב דן לאחרונה בתביעה של אשה שרכשה חבילת סקי זוגית מפרוגס טורס נסיעות ותיירות בע"מ, אך נחלה מפח נפש.

התובעת טענה כי הוטעתה על ידי נציג החברה, שהבטיח לה חופשה ברמה סבירה ביותר ובמחיר שאיננו כה גבוה. לדבריה, בפועל היא סבלה מיחס מזלזל ומחוסר שיתוף פעולה מצד מרכז הסקי שבו התארחה, וכן נתקלה בסירוב לשדרג אותה אלא תמורת תוספת כספית רצינית, הרבה מעבר לרמה שאותה בחנה מלכתחילה.

נציג פרוגרס טורס טען בבית המשפט, כי התובעת ביקשה חופשה שאינה יקרה וכי אנשים רבים שנוסעים לאותו אתר הסקי - חוזרים מרוצים.

השופטת ריבה ניב דחתה את טענות החברה וקבעה, כי היא מתרשמת מאמינות התובעת ושהיא אכן סבלה מפח נפש שיש לפצות בגינו. לפיכך קבעה השופטת, כי פרוגס טורס תשלם לתובעת פיצוי של 5,000 שקלים.
(ת"ק 14663-02-09 אוחיון נ' פרוגס).

רצו סקי - קיבלו חוף ים
במקרה אחר, נראה כי מפח הנפש היה גדול בהרבה, שכן אנשים אשר נסעו לחופשת סקי, אך הגיעו לחופשה בחוף היום....

בני זוג שהזמינו חופשת סקי מאשת - ארגון שרותי תיירות בע"מ באתר DAVRAS שבטורקיה, בתאריכים 23-20 במרץ 2008, וגילו להפתעתם הרבה כי החופשה לא כוללת סקי -  אלא ים.
 בני הזוג, שהגישו תביעה בבית המשפט לתביעות קטנות בתל אביב, טענו כי נציגת אשת הסבירה להם שיש באתר הסקי תנאים מספיקים לצרכי גלישה, וכך אף היה מצוין באתר האינטרנט של החברה. התובעים רכשו מהחברה ביטוח סקי מורחב, ואף כרטיס סקי-פס. 

התובעים טענו, שכאשר הגיעו לחו"ל נאמר להם על ידי נציג חברת הנסיעות המקומית, הפועלת בשיתוף עם אשת, שאין סקי באתר, שהמלון שהוזמן על ידם ריק מאורחים ושמעליות הסקי באתר אינן פעילות. הנציג המקומי הציע לתובעים להתאכסן במלון חלופי הממוקם לאורך הים.

עוד טענו התובעים, כי הם לא הצליחו ליצור קשר עם נציגי אשת ובלית ברירה נאלצו להישאר בטורקיה ולעבור לחופשה בחוף הים, כל זאת כשהם מצוידים בציוד גלישה ובבגדי חורף. התובעים דרשו פיצוי של 17,800 שקלים - הפיצוי המקסימלי דאז בבית המשפט לתביעות קטנות.

מנגד טענה אשת, כי מילאה את התחייבויותיה וכי היא משמשת כמתווכת בלבד.

השופט עודד מאור קבע, כי על אשת היה לוודא ולבדוק היטב כי התנאים באתר ראויים לסקי. "חזקה על הנתבעת – כסוכנות נסיעות - כי משהיא מציעה לרוכשים פוטנציאליים חבילת סקי, כי מתקיימים התנאים המקדמיים לחופשה זו, ואל לה להטיל את האשמה לפתחם של הנוסעים", כתב השופט.

השופט הוסיף, כי המלון החלופי הוא חופשה כפויה ומאולצת, שכן התובעים הזמינו חופשת סקי, ולא חופשה בחוף הים. לאור האמור חויבה אשת לשלם לתובעים 8,842 שקלים, הכוללים החזר הסכום ששילמו התובעים עבור החופשה, עלות הבגדים שנאלצו התובעים לרכוש ועוגמת נפש והוצאות.
(ת"ק 2124-06-08 פרידמן ואח' נ' אשת – ארגון שרותי תיירות בע"מ).

סקימולטור בישראל
אם חשקה נפשכם בחופשת סקי הגונה, אך ידכם אינם משגת לממן אותה, תמיד תוכלו לנסות את האופציה המקומית: החלקה בסקימולטור - מתקן המדמה משטח סקי שלג - בו תוכלו לעצום עיניים לרגע ולדמיין שאתם אי שם בהררי שוויץ המושלגים.

במתקן זה תוכלו להחליק, להתאמן וליהנות, אך תקוו שלא יקרה לכם מה שקרה לאסתר רצון, שנפגעה ממוט ברזל בזמן אימון סקי שבוצע על מתקן המדמה משטח שלג. רצון הובהלה לביה"ח ונזקקה לטיפולים.

בית משפט השלום בירושלים, שדן בתביעה שהגישה, פסק לה פיצויים בשל ראשי נזק שונים, ביניהם כאב וסבל בסך של 35 אלף שקל עבור ראש נזק זה.
(א 9257/06 ‏ ‏רצון אסתר נ' סקימולטור עמק חפר בע"מ).

אז שתהיה חופשת סקי נעימה, טובה ועם הרבה שלג!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה