לא קיבלה את כל מה שהזמינה בטלפון? העסקה תבוטל!

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן לאחרונה בתביעה של אשה, אשר קנתה דרך הטלפון מוצרים מחברת שיווק עסקה זהב.
התובעת טענה, כי קיבלה בפועל פחות מוצרים מאלה שהזמינה ושילמה עבורם, וכי היא חויבה בסכום העולה על זה שסוכם איתה. עוד טענה התובעת, כי המוצרים שקיבלה בפועל לא היו מאותה תוצרת שהובטח לה שתקבל. בשל כך, ביקשה התובעת לבטל את העסקה ולקבל את כספה בחזרה.

החברה טענה מנגד, כי התובעת פנתה אליה לראשונה רק מספר חודשים לאחר הרכישה וקבלת המוצרים, ועל כן לא ניתן לבטל את העסקה.

בתגובה לכך, התובעת הסבירה כי היא פתחה את החבילה עם המוצרים כמה ימים אחרי הגעתה, בשל ההכנות לפסח. מיד כשגילתה את הפגמים היא יצרה קשר עם הפקידה שאצלה הזמינה את המוצרים, אך למרות הבטחות שהעניין יסודר, לא נעשה דבר.

ביהמ"ש: החברה תחזיר לתובעת את הסכום ששילמה
השופט גד ארנברג קבע, כי נכון שאם לתובעת היו טענות רק לגבי טיב הסחורה היא הייתה צריכה להודיע תוך 14 יום, ואז הייתה יכולה להחזיר את הסחורה. זאת, בהתאם לקבוע בחוק הגנת הצרכן.
אולם, טענותיה של התובעת הן גם לגבי מחיר יתר שנגבה ממנה ולגבי כך שלא סופק לה כל מה שהובטח, ועל כן אין מניעה שהתובעת תעלה טענות אלה גם לאחר שחלפו 14 יום.

השופט הוסיף, כי החברה לא סתרה את טענות התובעת, ועל כן יש לקבל את תביעתה, ולחייב את החברה להחזיר לה את הסכום ששילמה (שאותו בלבד תבעה התובעת) כנגד החזרת הסחורה.

בהתאם לכך, השופט חייב את החברה להחזיר לתובעת את הסכום ששילמה - 1,350 שקלים כנגד החזרת הסחורה שקיבלה מהחברה.
בנוסף, החברה חויבה להחזיר לתובעת את האגרה ששילמה בסך 50 שקלים.

(ת"ק 3782/09 ציונה בן אברהם נ' חברת שיווק עסקה זהב).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות