zap group mishpati logo

פיצויים בתביעת רשלנות רפואית

עברתם ניתוח הכרחי או ניתוח אסתטי, ויצאתם עם נזקים, מה כדאי לכם לעשות?

מאת: מערכת משפטי
07.01.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
פיצויים בתביעת רשלנות רפואית

עברתם ניתוח הכרחי או ניתוח אסתטי, ויצאתם עם נזקים מפה ועד להודעה חדשה. הניתוח לא הצליח, ואין לכם ספק שהדבר קרה בגלל רשלנות של הרופא שניתח אתכם. אתם רוצים לתבוע ולקבל פיצויים, במהירות וכמה שיותר גבוהים. מה כדאי לכם לעשות? מה גובה הפיצויים שיפסקו לטובתכם אם בכלל?

רשלנות רפואית יכולה להיגרם בכל הליך רפואי, ניתוחי או אחר ובכל תחום- בניתוחי לייזר, בטיפולים להסרת שיער, בניתוחים אסתטיים (ניתוחי אף, ניתוחים להגדלת החזה, ניתוחים להצמדת האוזניים), במהלך לידה, במהלך ביצוע ניתוח קיסרי, עקב איחור באבחון, במהלך ביצוע ניתוחי גב, הוצאת גידולים ועוד.

אם מוגשת לביהמ"ש תביעה בשל רשלנות רפואית, וביהמ"ש קובע כי אכן הרשלנות הוכחה ונגרם נזק, הוא עובר לבחון מהו הפיצוי לו זכאי הנפגע.

נזק ממוני ונזק לא ממוני

פיצויים בתביעת רשלנות רפואית מכילים כמה רכיבים: אובדן כושר השתכרות, הפסדי שכר, הוצאות רפואיות, כאב וסבל ועוד.

את הרכיבים הללו ניתן לחלק לשתי קבוצות: פיצויים בשל נזק ממוני ופיצויים בשל נזק לא ממוני. נזק ממוני הוא נזק שאפשר לכמת אותו, כלומר: ביהמ"ש יכול לערוך חישוב מהו הנזק שנגרם לנפגע, ולפסוק לו פיצויים לפי אותו חישוב. בנזק ממוני נכללים, בין היתר, רכיבי הפסדי השתכרות, נסיעות, הוצאות רפואיות ועזרת הזולת. כך למשל, פיצוי בשל הפסד שכר עתידי מחושב ע"פ השכר שהנפגע הרוויח עד לפגיעה, וע"פ הנכות שנקבעה לו וההשפעה על התפקוד שלו. ביהמ"ש בוחן האם ועד כמה הנכות מפריעה לנפגע לעבוד, האם לחלוטין או במידה חלקית.

הקבוצה של נזק לא ממוני מכילה רכיבים שקשה מאוד לאמוד אותם, כמו: אובדן הנאות חיים וכאב וסבל. שיעור הנזק משתנה ממקרה למקרה. באשר לכאב וסבל, בדרך כלל, ככל שהמטופל יותר צעיר והפגיעה שלו יותר קשה, הוא יקבל פיצויים יותר גבוהים.

חשוב לדעת, כי פיצויים בשל רשלנות רפואית יכולים להיות גבוהים מאוד, ולהגיע עד למאות אלפי שקלים, ואף למעלה מכך. ככל שהנזק שנגרם למטופל חמור יותר, הפיצויים שביהמ"ש יפסוק יהיו גבוהים יותר. כך למשל אם כתוצאה מניתוח אף נגרמה למטופלת צעירה תוצאה אסתטית חמורה בשל רשלנות הרופא המנתח, שפוגעת בתפקוד היומיומי שלה, קרוב לוודאי כי הפיצויים שתקבל יהיו גבוהים.

כאשר מגישים תביעה לפיצויים בשל רשלנות רפואית, יש להצטייד בחוות דעת רפואית, שכתובה ע"י מומחה רפואי רלוונטי לתחום הפגיעה. המומחה יפרט בחוות דעתו אודות הנזק שנגרם למטופל, לפי אחוזי הנכות של הביטוח הלאומי.

עצה: אם נגרם לכם נזק בשל רשלנות רפואית ואתם מעוניינים להגיש תביעה ולקבל פיצויים- אספו את כל המסמכים הרלוונטיים, הצטיידו בחוות דעת רפואית, פנו לעו"ד מתאים, ודעו כי במקרה שנגרם לכם נזק חמור ותביעתכם תוכח, קרוב לוודאי כי ביהמ"ש יפסוק לכם פיצויים גבוהים.

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים