zap group mishpati logo

ביטוח רכב

יש לכם רכב חדש? תתחדשו! אתם כבר לא יכולים להתאפק, ורוצים לנהוג בו ולהשוויץ בו בקרב כל מכריכם? רגע, האם דאגתם לבטח אותו? מהו ביטוח חובה לרכב? מהו ביטוח מקיף וביטוח צד ג' ומה ההבדלים ביניהם? לפניכם כל מה שחשוב לדעת על ביטוח רכב.

מאת: מערכת משפטי
03.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביטוח רכב

תאונות, גניבות רכב ונזקים אחרים הנגרמים למכוניות הם, למרבה הצער, נפוצים מאוד במדינת ישראל. על-כן, חשוב להכיר את אפשרויות הביטוח השונות, כדי למזער נזקים ולקבל פיצוי במידת הצורך.

יש לציין, כי עלות ביטוח רכב תלויה בפרמטרים שונים, ביניהם: גיל הנהגים הנוהגים ברכב והיסטוריית הנהיגה שלהם. כמו כן יש רלוונטיות לשאלה האם בעלי הרכב הגישו בעבר תביעה במסגרת ביטוח הרכב.

ביטוח חובה לרכב
ביטוח שמבטח את בעל הרכב על כל הנזקים הגופניים שעלולים להיגרם לו, לנוסעים שאיתו ברכב או להולכי רגל שנפגעו מהרכב שלו. הכיסוי הביטוחי הוא בהתאם לחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים ולפקודת רכב מנועי.

ביטוח חובה כשמו כן הוא-הוא מחויב ע"פ חוק. זאת, בניגוד לביטוח מקיף או לביטוח צד ג'. יש לדעת, כי ע"פ החוק, אין להשתמש ברכב שאין לו תעודה שמאשרת קיומו של ביטוח חובה בתוקף.

ביטוח מקיף לרכב
ביטוח מקיף הוא ביטוח רחב מאוד לרכב, שנועד לתת שקט נפשי למבוטח. ביטוח מקיף כולל מגוון רחב של סיכונים לרכב, כמו: תאונה, גניבה, אש, נזקי טבע- הכל כפי שמפורט בפוליסה.
ביטוח מקיף לרכב נועד להגן על בעל הרכב מפני נזקים שיגרמו לרכב שלו או לרכב של אחר. במקרה של פגיעה ברכב של המבוטח או ברכב אחר, הפיצוי יהיה באמצעות הביטוח המקיף. סכום השיפוי יקבע לפי גובה הנזק שנגרם לרכב.
מבוטחים אשר דואגים לביטוח מקיף לרכבם, נהנים בדרך-כלל מהשתתפות עצמית נמוכה במקרה של תיקון הנזק שנגרם לרכבם במוסך שנמצא בהסדר עם חברת הביטוח אצלה הם מבטחים את רכבם.

ביטוח צד ג'
ביטוח צד ג' מכסה את הנזקים שהרכב שלכם, המבוטחים, גרם לרכב או לרכוש (לא נזקי גוף) של אחר. ע"פ פוליסת הביטוח, אתם נחשבים לצד א', חברת הביטוח היא צד ב', וכל גורם אחר- צד ג'.
על-כן, אם יש לכם ביטוח צד ג', ופגעתם באשמתכם ברכב של אחר, חברת הביטוח שבה אתם מבוטחים תפצה את הנפגע על הנזק שגרמתם.

ואולם, אם רכשתם ביטוח מקיף, לא תצטרכו לרכוש ביטוח צד ג'. ביטוח צד ג' כבר כלול בביטוח הרכב המקיף!

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה