zap group mishpati logo

צו הגנה גם במקרה של אלימות מילולית

ביהמ"ש למשפחה קיבל בקשה של אשה לתת צו הגנה נגד בעלה. זאת, בשל התעללות נפשית מתמשכת.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
09.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
צו הגנה גם במקרה של אלימות מילולית

אשה שבעלה מכה אותה ומתעלל בה יכולה לבקש מביהמ"ש צו הגנה כנגד בעלה. גם אשה שבעלה מתעלל בה נפשית- מקלל אותה, צועק עליה ומשפיל אותה, יכולה לבקש צו כזה.
ביהמ"ש העליון כבר פסק בעבר, כי אלימות נפשית/מילולית או פגיעה באורח החיים התקין של הבית חמורה לא פחות מאלימות פיזית, ויכולה להצדיק הוצאת צו, המורה על הרחקת הבעל מבית מגורי המשפחה.

רוצים לשאול שאלה בנושא זה? היכנסו לפורום משפחה


לאחרונה, ביהמ"ש קיבל בקשה של אשה לתת צו הגנה נגד בעלה, לפיו הוא יורחק מדירת מגוריהם. האשה טענה, כי הבעל, עימו היא מסוכסכת קשות כבר כמה שנים, לא מניח לה, רודף אחריה באופן אובססיבי, מתקשר, אורב לה, מטריד אותה ומאיים עליה.
כך, למשל - הבעל שלח לה הודעה sms בה הביע תקווה שתמות, ובהזדמנות אחרת אמר לה שהיא "מטומטמת וחולת נפש".

הבעל מטריד, מאיים ומשפיל

השופטת סגנית הנשיא נילי מימון קבעה, כי אמנם יש להיזהר מפני התייחסות לסכסוכים בין בני זוג הנובעים מעצם הליך הגירושין כאל הסיבה להרחקת אחד מבני הזוג מדירת המגורים או כאל הגורם לנקיטה באמצעים מעין עונשיים כנגד בן זוג.
ואולם, כאשר התנהגות בן הזוג חורגת מגבולות סכסוך הגירושין, ומגיעה לכדי התעללות נפשית וכאשר ההתנהגות היא ממושכת, יש לשקול שימוש באמצעים הגנתיים כנגד הפוגע.

במקרה הנדון, כך נקבע , הבעל נוקט התעללות נפשית מתמשכת כלפי אשתו בהיותו אובססיבי כלפיה, עוקב אחריה, מטריד, מתקשר תכופות ולא מרפה. אפילו כאשר האשה נסעה עם חברותיה לאילת  הוא נסע אחריה, וחיכה מחוץ למקום בו שהתה כשהיא פוחדת לצאת מהחדר. בנוסף, הבעל שולח הודעות מאיימות באופן ממשי ומשפיל, וכתוצאה מכך האשה לא יכולה לחיות חיים שלווים וסבירים.

בנסיבות אלה מתקיימות העילות שבחוק למניעת אלימות במשפחה, וניתן להוציא צו הגנה מכח חוק זה.

בהתאם לכך, נאסר על הבעל להיכנס לדירת המגורים המשותפת, להטריד את האשה או להתייחס אליה באלימות. צו ההגנה ניתן למשך 3 חודשים.

(תמ"ש 10491-03-10 ק.מ. נ' א.מ.)
• ב"כ המבקשת: עו"ד לאה אליאב
• ב"כ המשיב: עו"ד מיכל כהן קורינאלדי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה