zap group mishpati logo

הנחה לנשים במסיבות? לא עוד!

ביהמ"ש לתביעות קטנות קבע: למארגני מסיבות ומועדונים אסור להכניס נשים בחינם או בהנחה מכיון שזו אפליה פסולה על רקע מיני.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
09.05.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
הנחה לנשים במסיבות? לא עוד!

האם מותר למועדונים לקבוע מחיר כניסה מוזל לנשים או אף להכניסן בחינם או שמא מדובר באפליה כלפי גברים? זו השאלה שעמדה לדיון בפני השופט אברהם טננבוים מביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים.

התובע, איתיאל גבעון, קיבל בדוא"ל שלו הזמנה למסיבה, שכותרתה: " בנות חינם וסושי גם". בגוף ההזמנה היה קישור לפרסום באתר פייסבוק, בו נכתב כי לבנות שירשמו באתר, תתאפשר כניסה בחינם עד השעה 23:15. הפרסום נשלח ע"י הנתבע, ארז תימור, מארגן מסיבות.

גבעון טען, כי מדובר בפרסום מפלה ובנקיטת אפליה פסולה.
תימור טען מנגד, כי יש לדחות את התביעה, שכן הוא לא מתפרנס מארגון מסיבות, והוא מארגן מסיבות רק אחת לחודש, לחוג מכריו, לשם הבילוי ומציאת בני זוג.

אפליה פסולה על רקע מיני
השופט טננבוים קבע, כי חוק איסור הפליה במוצרים, בשירותים ובכניסה למקומות ציבוריים (להלן: "החוק") חל על תימור, שכן הוא ערך את המסיבות שלו בגני אירועים, אולמות ובריכות שחייה אשר עונים להגדרה של "מקום ציבורי" הקבועה בחוק.
השופט הדגיש, כי החוק אוסר נוהג של מתן הנחה לנשים או כניסה בחינם באופן חד-משמעי. "מתן הטבה לבני/בנות מין אחד מהווה אפליה פסולה על רקע מיני....", כתב השופט בפסק הדין. השופט הוסיף, כי מדיניות תמחור שונה על רקע מגדרי אסורה לחלוטין.

השופט קבע, כי מכיון שגברים לא זכו להטבה מדובר בהתנהגות פסולה. בהמשך לכך, השופט דחה את טענתו של תימור, כי מדובר בהעדפה מתקנת, שכן מטרתה של העדפה מתקנת היא תיקון מצב מעוות של אפליה, ובכניסה למסיבותיו של תימור אין מקום לאפליה, ולכן גם אין מקום להעדפה מתקנת.

בסיכום, השופט טננבוים חייב את תימור לשלם לגבעון פיצוי של 1,500 שקלים. זאת, בשל הסכמת הצדדים בדבר הגבלת גובה הפיצוי, ובהתחשב בכך שמדובר במקרה עקרוני שיש לו השלכות רבות לעתיד.

(ת"ק 3043-09 גבעון נ' תימור)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה