zap group mishpati logo

ביטוח דירה

מהו ביטוח דירה? האם הוא כולל את כל התכולה של הדירה? עד כמה הוא חשוב?

מאת: מערכת משפטי
10.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביטוח דירה

בשעה טובה נכנסתם לדירה חדשה. סוכן הביטוח הציע לכם לבטח אותה, ואתם מתלבטים. "עוד ביטוח", "עוד הוצאה" "האם כדאי?", אתם חושבים ושואלים את עצמכם. אז לפני שאתם משלחים את סוכן הביטוח לדרכו, כדאי שתדעו כמה דברים על ביטוח דירה. לפעמים, עדיף לשלם סכום כסף מסוים בכל חודש, מאשר להפסיד המון בבת אחת. את כל חייכם כמעט, ניתן לומר.

ביטוח דירה הוא למעשה ביטוח למבנה של הדירה ולתכולתה, אשר מגן מפני נזקים שעלולים להיגרם לרכוש של המבוטח, ביניהם: שריפה, גניבה, רעידת אדמה, נזקי התבקעות צנרת והצפות וכן נזקי גוף ורכוש לצד ג'.

ביטוח מבנה וביטוח תכולה
ביטוח דירה כולל כאמור ביטוח למבנה וביטוח תכולת הדירה:

• ביטוח מבנה- זהו ביטוח שהמטרה שלו היא לפצות את בעלי הדירה במקרים של שריפה, הצפות, נזקי צנרת, נזקי טבע כמו: רעידת אדמה, סופות, וכו'. הביטוח כולל גם את שטח הדירה, המרפסות, החלק היחסי של המבוטח ברכוש המשותף (אם הוא גר בבית משותף), וכן חלקים המחוברים לדירה, כמו: חלונות, דלתות, דוודים, מתקני טלפון וחשמל וכו'.

סכום הביטוח שנדרש למבנה של דירה הוא העלות של בניית הדירה מחדש (בלי ערך הקרקע).
ברוב המקרים, במקרה שהדירה נהרסת, אפשר לבנות אותה מחדש, גם אם נגרם לה נזק חמור מאוד, כך שאין צורך להוסיף את עלות הקרקע בפוליסה.

• ביטוח תכולה- ביטוח אשר נותן כיסוי לרכוש שנמצא בבית (כמו: ריהוט, תכשיטים, חפצי ערך, מוצרי חשמל וכו') במקרים של שריפה, גניבה, שוד, פריצה, הצפה ונזקי טבע. שווי התכולה נקבע ע"פ הצהרה של המבוטח או ע"פ בדיקת סוקר שמגיע לבית המבוטח ומעריך את תכולתו.

הכיסוי הביטוחי לחפצי ערך, יצירות אומנות, תכשיטים וכד' מוגבל מסכום מסויים. אם המבוטח רוצה שבמקרה של שריפה, גניבה או אירוע לא נעים אחר הביטוח ישלם יותר, עליו לדאוג להרחבת הכיסוי הביטוחי.

מדוע חשוב לבטח את הדירה?
חשוב לדעת, כי כל בית ודירה חשופים לסיכונים שעלולים לגרום לבעליהם לנזקים כספיים רציניים ביותר. שריפה וסופה, למשל, יכולות לחולל שמות בבית ובתכולתו. במקרה הגרוע, כל רכושכם יאבד, כולל פריטים בעלי ערך ותישארו חסרי כל.
כמו-כן, אם נגרם נזק לצד שלישי, לגופו או לרכושו, ומקור הנזק הוא בדירה שלכם, הצד השלישי יכול לתבוע אתכם, ואם לא תרכשו ביטוח, לא יהיה לכם כיסוי ותצטרכו לשלם המון כסף, שייתכן שלא יהיה כלל ברשותכם.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים