zap group mishpati logo

אתם מתחתנים? מזל טוב! מה כדאי שתדעו?

אם אתם עומדים להתחתן, הכתבה הזו בשבילכם. לפניכם כל מה שחשוב לדעת לפני שאתם "סוגרים" עם האולם ומוציאים כספים רבים לקראת האירוע המרגש בחייכם.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
23.05.10
תאריך עדכון: 27.05.19
4 דק'
אתם מתחתנים? מזל טוב! מה כדאי שתדעו?

עונת החתונות בפתח. אוטוטו תישמע יריית הפתיחה, ומאות מוזמנים ימלאו מדי יום את האולמות וגני האירועים השונים בכל רחבי הארץ ויחגגו עם הזוגות הצעירים את יום חתונתם. קרוב לוודאי שבמרבית החתונות יוגש אוכל טוב, תהיה מוזיקה מגוונת, טקס החופה יהיה מרגש והאורחים יהיו במצב-רוח טוב.

מאיה ורן יהיו בקיץ הקרוב, ב"ה, חלק מהזוגות הללו. הם יזמינו את כל בני משפחתם, חבריהם ומכריהם לחתונה שיערכו ברוב פאר והדר באחד מגני האירועים הפופולאריים במרכז הארץ. אבל לפני שהאירוע הגדול יקרה, מאיה ורן עברו דרך ארוכה שכללה דאגה לפרטים הקטנים והגדולים שיהפכו את החתונה שלהם לאירוע מוצלח שכולם יזכרו.

אז מהי הדרך שזוג צעיר צריך לעבור לפני החתונה? עם אילו בעלי מקצוע עליו להיפגש ומה חשוב שידע? ממה כדאי להיזהר?

למציאת עו"ד חוזים מסחריים באינדקס משפטי

קודם כל, צריך למצוא מקום. היכן להתחתן- באולם? בגן אירועים? בבית כנסת? על שפת היום? ההחלטה היא של הזוג הצעיר, כמובן, ויש לה משמעות רבה, שכן העלויות הכרוכות בחתונה עשויות להיות גבוהות מאוד, במיוחד אם בוחרים להתחתן באולם/גן אירועים יוקרתי ואופנתי.

על חוזה חתמתם?

כאשר הזוג הצעיר מחליט שאולם כלשהו מוצא חן בעיניו ועונה לצרכיו, הוא צריך לחתום על חוזה. החוזה עם אולם האירועים מחייב את שני הצדדים, כמובן: גם את הזוג הצעיר וגם את בעל המקום. לכן, לפני החתימה כדאי לקרוא היטב את פרטי החוזה, ולהכניס סעיפים שישקפו את רצון הזוג ודרישותיו מהאולם כדי למנוע אי הבנות עתידיות. חשוב להתייחס בחוזה לאפשרות של ביטול- (כמה זמן לפני החתונה ומה העלות הכרוכה בכך). בדרך כלל, הזוג הצעיר יקבל חוזה מוכן, אשר מגן על האולם מפני הפרת החוזה ע"י בני הזוג. על-כן, כדאי שבני הזוג יקראו את החוזה בעיון, ויבקשו להוסיף את הסעיפים שיוכלו להגן עליהם במקרה הצורך.

לפני שמאיה ורן "סגרו" עם גן האירועים הפופולארי שבו בחרו לערוך את חתונתם, הם קראו את החוזה היטב, כולל את הכתוב ב"אותיות הקטנות", וביקשו להוסיף סעיפים מסוימים שיגנו עליהם. כעת, יש לקוות, שבמקרה של חילוקי דעות, מאיה ורן לא יחוו עוגמת נפש והתדיינויות משפטיות ארוכות ומיותרות לאחר חתונתם.

כמה זה עולה לכם?

לפני חתימת החוזה עם האולם, כדאי לדעת מה בדיוק כולל הסכום שתשלמו. האם האולם אחראי לספק לכם חופה מעוצבת? האם התשלום כולל בר משקאות? האם המחיר כולל ארוחה בסיסית של הקייטרינג או שמגיעות לכם תוספות? ומה לגבי תאורה והגברה? האם התקליטן שלכם מביא אץ ההגברה או שהאולם אחראי לספק אותה?
כל פרט כזה הוא חשוב וצריך להיות מעוגן בחוזה. כך, למשל, הגברה ותאורה הם עניין יקר, והעלויות יכולות להגיע עד לכמה מאות דולרים ואף יותר. לכן, כדאי לבדוק מה האולם מספק ומה וכמה אתם תצטרכו להוסיף.

במקרה שלא קיימת הגברה ליד החופה, למשל, כדאי לבדוק אם יש מקום להוסיף במחיר כדי שכל האורחים יוכלו לשמוע את הרב בחופה. לפעמים, חיסכון בדברים כאלו יוכל לפגום בהנאה מהחתונה, ומצד שני- כל זוג צריך לערוך את השיקולים הכלכליים שלו. העיקר, שהכל יהיה מעוגן בחוזה ושלא תהינה הפתעות.

כאשר אולם האירועים מפר את החוזה עם בני הזוג, הוא צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהם יתבעו אותו, וביהמ"ש יפסוק פיצוי לטובתם.
כך, למשל, ארע בעניינם של בני הזוג הילה ויואב אשר התחתנו באולם שאטו אירועים. בני הזוג טענו במסגרת תביעה שהגישו לביהמ"ש לתביעות קטנות ברחובות, כי האולם הפר את ההסכם איתם, בכך שעובדיו הגישו לאורחים מנה ראשונה ומנה עיקרית שונות ממה שהוזמן בפועל. כך, למשל, חזה העוף שהוגש לשולחן היה ממולא בבשר בקר במקום בפיסטוק ואגוזי קשיו כמובטח. ביהמ"ש קבע, כי יש מקום לפצות את בני הזוג, וחייב את האולם לשלם להם פיצוי של 2,500 שקלים והוצאות משפט של 400 שקלים.

(ת"ק 2398/08 בן דוד הילה נ' שאטו אירועים בע"מ).

תנאי התשלום לאולם

אחרי שתחתמו עם בעל האולם על החוזה תצטרכו גם לשלם. קרוב לוודאי שמדובר בהוצאה לא מבוטלת, אך אל דאגה, לא תצטרכו לשלם את כל הסכום מייד עם החתימה על החוזה.
מקובל לתת מקדמה בסך 10% מגובה הסכום לפני החתונה, ואת יתרת הסכום יום לאחר החתונה. כדאי לא לשלם יותר מ-10% לפני החתונה, גם אם נותני השירות נראים לכם אמינים ביותר ונדמה לכם ששום-דבר לא יוכל להשתבש. כדאי להחזיק חלק מהסכום אצלכם כדי להבטיח שירות הולם. בנוסף, כדאי לקבוע את המחיר בשקלים בלבד כדי למנוע שינויים בשער הדולר.

אז מאיה ורן ושאר הזוגות הצעירים - בדקו היטב על מה אתם חותמים, קראו את החוזה עם האולם ועם שאר ספקי השירות בצורה מפורטת, והכניסו שינויים אם צריך. והעיקר- שיהיה במזל טוב ובלי תקלות!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה