zap group mishpati logo

סטית מהנתיב והפרעת לתנועה? שלם קנס!

אם אתה נוסע בכביש בנתיב מסוים, ואז "חותך" ו"משתחל" בין שתי מכוניות כדי לעקוף את הפקק, דע שאתה עלול לקבל קנס. ואם אתה מערער על גובהו, דע שביהמ"ש יוכל לפסוק לך קנס גבוה יותר מהקנס המקורי!

מאת: מערכת משפטי
25.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
סטית מהנתיב והפרעת לתנועה? שלם קנס!

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים גזר לאחרונה על נהג קנס של 750 שקלים בשל סטייה מהנתיב והפרעה לתנועה.

הנאשם, גיא בייקין, נהג ברכבו בשעת בוקר מוקדמת וסטה מנתיב נסיעתו, דבר שגרם להפרעה לתנועה. זאת, בשעה שהמקום היה עמוס.
בייקין הודה בעובדות כתב האישום, אך טען שמעשיו לא גרמו להפרעה לתנועה. לשאלת נציגי המדינה מדוע לא השתלב מיד עם היכנסו לכביש כפי שנדרש על פי חוק, ענה כי היה עומס במקום ולכן העדיף לנסוע בנתיב הפנוי עד לצומת ואז להשתלב.

הואשמת בעבירה של הפרעה לתנועה? פנה אל עורך דין תעבורה לקבלת יעוץ משפטי!

ביהמ"ש: עבירת בריונות

השופטת שרון לארי-בבלי החליטה להרשיע אותו על סמך עדותו, כי נסע בנתיב הימני המורה על פנייה ימינה בלבד, ובסמוך לפני הצומת, ניצל פרצה בין שתי מכוניות כדי להשתלב בנתיב הנוסע ישר.

במסגרת הטיעונים לעונש, ביקשה המדינה מביהמ"ש להטיל על הנאשם קנס מינימלי של 1,500 שקלים וכן פסילה קצרה. המדינה ציינה כי לנאשם יש 5 הרשעות קודמות, וכי בעצם העבירה הנוכחית שביצע הוא הראה חוסר אכפתיות והתחשבות בנוהגים בדרך. בייקין העדיף את טובתו האישית על פני נהגים שומרי חוק, וכך קיפד את זכותם וגרם להפרעה לתנועה בשעת בוקר עמוסה.

השופטת קבעה, כי מדובר בעבירת בריונות, שגורמת למתח וזעם בקרב קהל הנהגים שומרי החוק העומדים בסבלנות בפקק וממתינים לתורם להתקדם בצומת. "הנאשם אשר עניינם של אחרים ככל הנראה אינו בראש מעייניו, בחר להתקדם בנתיב פנוי ולחתוך את כל הנהגים העומדים בתור בסמוך לצומת", כתבה השופטת בגזר הדין.

בהתאם לכך, הוטל על הנאשם קנס בסך 750 שקלים, וכן פסילה על תנאי לתקופה של חודשיים למשך שנתיים.

(תת"ע 6040-10 מ.י. מדינת ישראל-לשכת תביעות תעבורה נ' גיא בייקין)
• ב"כ המדינה: עו"ד ברח"ד לוי

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים