zap group mishpati logo

ביטוח רפואי

אתם בריאים, אולי גם צעירים, ולא חושבים שתזדקקו בעתיד לטיפולים רפואיים מסובכים. אתם חברים בקופת חולים, הולכים לרופא פעם ב- כשצריך וזהו. האם בכל זאת כדאי לרכוש ביטוח בריאות? מה כולל ביטוח בריאות ומה מטרתו?

מאת: מערכת משפטי
31.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביטוח רפואי

ביטוח הבריאות הממלכתי (שהינו ביטוח חובה) מספק שירותים רפואיים רבים. אולם, לעיתים הכיסוי של הביטוח הזה לא מספיק, וחולים אשר לא השכילו ורכשו ביטוח בריאות פרטי ניצבים מול שוקת שבורה מבלי יכולת לממן את עלויות הטיפולים הרפואיים שלהם הם זקוקים.

ביטוח בריאות פרטי מאפשר למבוטח לדאוג לעתיד שלו כמו גם לעתיד של בני משפחתו. בבוא העת, אם חלילה יתקל בבעיה רפואית כלשהי ששירותי הרפואה הציבוריים לא משתתפים בעלויות הטיפולים/התרופות שמסייעים לה, יעמדו לרשותו השירותים הרפואיים הדרושים, יעלו ככל שיעלו, שכן פוליסת הביטוח "תכסה" את עלותם.

מה נכלל בביטוח הרפואי?
חברות הביטוח מציעות פוליסות ביטוח שונות, שיש בהן תנאים שונים. כמו-כן ישנם הבדלי עלויות בין הפוליסות המוצעות.

הכיסויים הנפוצים אשר נכללים בפוליסות הביטוח הם:
ניתוחים- בחלק מהפוליסות יש כיסוי רחב עבור כל סוגי הניתוחים, ואילו בפוליסות אחרות ישנה רשימה מוגדרת מראש הכוללת את הניתוחים שיכוסו ע"י הביטוח.

תרופות- הביטוח הרפואי כולל כיוסי לתרופות שלא נכללות בסל שירותי הבריאות הממלכתי. לפעמים הכיסוי ומלא ולפעמים חלקי. במקרים בהם הכיסוי חלקי, על המבוטח לשאת בהשתתפות עצמית.

השתלות איברים- הביטוח הרפואי יכול לכלול את עלויות הניתוח, איתור תורמים, הטסת האיבר המושתל מחו"ל וכד'. בדרך כלל מדובר בהוצאה כספית משמעותית, ולכן הכיסוי הביטוחי חשוב מאוד.

טיפולים רפואיים מיוחדים וניתוחים הנערכים בחו"ל- לפעמים רק בבתי חולים מסוימים בחו"ל ניתן לבצע ניתוחים או טיפולים מיוחדים, שכן להם יש את המומחיות והידע הנדרשים בנושא. ברוב הפוליסות יש התייחסות לאפשרות זו ולכיסוי ההוצאות כמו גם הוצאות השהייה, הטיסות והוצאות נוספות הכרוכות בהליך.

ביטוח רפואי משלים
מלבד פוליסות הביטוח הפרטיות, גם קופות החולים מציעות למבוטחים שלהן לרכוש פוליסת ביטוח רפואי משלימה. מבוטח שירכוש ביטוח רפואי משלים יהנה מסל שירותים רחב יותר, שכולל שירותים שלא נכללים בסל הבריאות הממלכתי. זאת, ללא תשלום או בהשתתפות עצמית נמוכה.

טיפ: אם אתם מעוניינים לרכוש פוליסת ביטוח בריאות, השוו מחירים ורכשו את הפוליסה שמתאימה לצרכים שלכם. מדובר בשוק תחרותי וייתכנו פערי מחירים בין הפוליסות השונות שמוצעות ע"י חברות הביטוח הפועלות בשוק.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים