zap group mishpati logo

ניהל רומן, פרץ למחשב זוגתו ונידון לעבודות שירות וקנס / סקירה

אדם שחדר ללא רשות למחשב של בת זוגו לשעבר, נידון לעבודות שירות וחויב לפצות אותה ב-10,000 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
20.06.10
תאריך עדכון: 09.05.16
3 דק'
ניהל רומן, פרץ למחשב זוגתו ונידון לעבודות שירות וקנס / סקירה

ניהלתם רומן אסור או מותר ו"נזרקתם" באחת? היזהרו לפני שאתם עושים דברים לא חוקיים שעלולים לסבך אתכם. כיום, עם הקדמה והטכנולוגיה, קל מאוד לחדור לפרטיות של אדם ולגלות מידע שאתם חפצים בו. האם חדירה למייל של אהובכם לשעבר וקבלת מידע שלא נוגע לכם באמת יקדמו אתכם ויגרמו לכם להיות מרוצים? כדאי לכם לחשוב פעמיים לפני שאתם שוקלים לעשות מעשה כזה. זה עלול להיגמר רע, רע מאוד.

בימ"ש השלום בת"א גזר לאחרונה את דינו של צביקה איטין, צעיר יליד 1977, שהורשע בעבירות של חדירה לחומר מחשב שלא כדין ופגיעה בפרטיות.

למציאת עו"ד דיני מחשבים ואינטרנט באינדקס משפטי

איטיו ניהל רומן עם אשה נשואה ואם לילדים. לימים, הרומן הסתיים בדחייה חד-צדדית, ואיטין אשר התקשה להשלים עם הדבר, קינא ופגע בבת זוגו לשעבר פגיעה חמורה.

איטין רצה לדלות ממחשבה של בת זוגו לשעבר מידע ללא ידיעתה, ולשם כך קנה תוכנה מיוחדת שהושתלה במחשבה ואפשרה לו לדלות מידע שלא כדין. המידע כלל תכתובות של הדואר האלקטרוני של האשה, תיעוד של אתרי אינטרנט  בה גלשו בני בית וכן תיעוד של הקלדות מקלדת ותיעוד של סיסמאות אישיות שהוקלדו על ידי האשה ובני משפחתה.

בנוסף, איטין שלח לטלפון הנייד של בת זוגו לשעבר הודעות sms מטרידות, והשיא היה כאשר ב-8 באוקטובר 2008 חדר לתיבת הדוא"ל שלה, כתב הודעה בשמה ושלח אותה לרשימת התפוצה הכוללת של חבריה ובני משפחתה. בהודעת הדוא"ל כתב איטין "גמר חתימה טובה וצום קל לכולם, כשהוא מצרף להודעה תמונות בהם נראית האשה במערומיה כשהיא מקיימת עם איטין יחסי מין. יום לאחר מכן, איטין שוב חדר למייל של האשה ושלח הודעה דומה עם התמונות לרשימת התפוצה של הורי הילדים בגן.

העברת מסר מרתיע

השופט חנן אפרתי קיבל את הסדר הטיעון, וגזר על הנאשם עונש של 24 חודשי מאסר, מתוכם 6 חודשי מאסר בפועל אשר ירוצו בעבודות שירות. כן חויב הנאשם לפצות את בת זוגו לשעבר ב-10,000 שקלים.

בגזר הדין, קבע השופט אפרתי כי: " קלות הביצוע, של העבירות הנ"ל ...מחייבת העברת מסר מרתיע, ברור, חד ולא מוטל בספק לכל אלא ששוקלים ללכת בדרך זו בכלל ולנאשם שבפני בפרט...פרטיות של בני אנוש, צריכה להישמר ולהיות מכובדת בכל חלל ובכל מרחב זה המעשי וגם בווירטואלי.

השופט ציין, כי אלמלא הצדדים היו מגיעים להסדר טיעון, הוא לא היה מהסס לשלוח את הנאשם למאסר בפועל ארוך ומשמעותי," וזאת למן יראו כל האחרים בין אם הם מאוהבים או מאוכזבים, בין אם הם בעלים מתוסכלים, נשים מתוסכלות בעלי עסק מתחרים ומיני מסיגי גבול אלקטרוני למיניהם העושים לביתם כתוצאה מביצוע עבירות אלה". 

(ת"פ 6849-08 מ.י. פרקליטות מחוז ת"א - פלילי נ' צביקה איטין)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים