zap group mishpati logo

פסילה עד תום ההליכים בתאונת דרכים קטלנית/ סקירה

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים החליט לפסול את רשיונו של נהג שהואשם בתאונת דרכים בה נהרג אדם, עד תום ההליכים. השופט טננבוים: "מי שהרג את הנפש בנהיגה, ... מן הראוי שימתין עד להכרעה השיפוטית ולא ינהג כל עוד הוא מואשם בדין".

מאת: מערכת משפטי
24.06.10
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
פסילה עד תום ההליכים בתאונת דרכים קטלנית/ סקירה

השופט אברהם טננבוים דן בבקשת המדינה לפסול רשיונו של נהג מונית עד תום ההליכים, מכיון שהיה מעורב בתאונת דרכים קטלנית בה נהרג נהג טרקטור צעיר.

השופט ציין, כי תיקון 78 לפקודת התעבורה, אשר נכנס לתוקפו ביום 1.8.2007 קובע כי רישיונו של נהג/ת המואשם בתאונת דרכים בה נהרג אדם, ייפסל עד תום ההליכים המשפטיים. בית המשפט רשאי שלא לפסול את רישיון הנהיגה, אם שוכנע כי אין סכנה לציבור בנהיגתו של הנהג המואשם.

במקרה הנדון, מדובר באדם, שכתב האישום מייחס לו עבירה של גרימת מוות ברשלנות ועבירות נוספות על פקודת התעבורה ותקנותיה. ע"פ כתב האישום, ב-23 בדצמבר 2009, הנאשם נהג במונית מסוג סקודה מכיוון מחסום 142 לכיוון מסוף גשר אלנבי. באותו זמן נהג במקום גם מוסא ביטאר, יליד 1980 בטרקטור תפעולי.

נהג המונית ביקש לעקוף את הטרקטור התפעולי ולצורך כך סטה לכיוון שמאל. ואולם, נהג המונית חזר לימין הדרך לפני שהשלים את העקיפה ופגע עם כנף קדמי ימני של המונית בחלק השמאלי אחורי של הטרקטור התפעולי. 
מוסא שנפגע באורח קשה בריאות, בבטן, בכבד בטחול, פונה במסוק לבית החולים ונפטר לאחר ארבעה ימים.

למציאת עו"ד נהיגה בשכרות באינדקס משפטי

ראיות לכאורה ומסוכנות

ביהמ"ש קבע, כי קיימות ראיות לכאורה להוכחת אשמתו של נהג המונית, וכי התנהגותו מהווה סכנה לציבור: מדובר בנהג מקצועי, בעל רשיון נהיגה משנת 1989, אשר לחובתו 16 הרשעות קודמות, ביניהן נהיגה ללא חגורת בטיחות, אי מתן אפשרות להשלים חצייה בבטחה, עצירה בניגוד לכיוון הנסיעה, שימוש בטלפון נייד בעת נסיעה,  הפרעה וסיכון לתנועה בנסיבות מחמירות ועוד.

על כן, לא קיימות נסיבות מיוחדות כלשהן לסטות מהכלל הראוי והמקובל במקרים כאלו בדבר פסילת רשיון עד תום ההליכים המשפטיים.

בהתאם לכך, ביהמ"ש קיבל את בקשת המדינה , והורה על פסילת רשיון הנהיגה של נהג המונית עד למתן פסק דין סופי בעניינו.

(בפ"ת 5373-04-10 מדינת ישראל נ' מנסור שהאב)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה