zap group mishpati logo

התנור היוקרתי לא היה כה איכותי - חב' בירמן תפצה

ביהמ"ש קיבל תביעה נגד חברת בירמן שסיפקה תנור לא תקין, וקבע כי זכותו של הלקוח לקבל מכשיר תקין וחסר כל פגם.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
29.06.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
התנור היוקרתי לא היה כה איכותי - חב' בירמן תפצה

ציון פחימה הגיש תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה נגד החברה הטבריינית בירמן עצים ופרזול בע"מ, בשל תנור לא תקין שקנה.

באפריל 2009 קנה פחימה תנור יוקרתי ואיכותי מחב' בירמן, ושילם עבורו 5,800 שקלים. התנור הותקן בביתו ב-3 ביוני 2009. לטענת פחימה, לא נעשה שימוש בתנור עד לראש השנה בספטמבר 2009, אז התברר כי קיימת תקלה בסגירת התנור. בעקבות כך, הוזמן טכנאי של החברה אשר אישר את קיום התקלה ותיקן אותה.

אולם, למרבה הצער, אשתו של פחימה ניסתה לעשות שוב שימוש בתנור בחג הסוכות שבוע לאחר מכן, והתגלתה אותה בעיה. שוב הוזמן טכנאי של החברה, שוב תיקן, אך ככל הנראה הבעיה לא נפתרה, עד שבסופו של דבר נלקח התנור למעבדה של החברה, והתגלתה תקלה בבית הציר שהיה עקום. במעבדה הוחלף בית הציר בדגם אחר יותר חזק, והחברה ביקשה להחזיר לתובע את התנור, אך התובע סירב לקבלו, וטען כי הוא שילם ממיטב כספו ורכש תנור איכותי ויקר, יד ראשונה, ואינו מוכן לקבל תנור מתוקן.

בתביעה שהגיש לביהמ"ש, ביקש פחימה לבטל את העסקה ולקבל את כספו בחזרה וכן פיצוי בסך 3,000 שקלים על כך שהוא ואשתו נשארו שנה בלי תנור בבית.

זכותו של הלקוח לקבל מכשיר תקין חסר פגם
השופטת רים נדאף קיבלה את התביעה, וקבעה כי לאחר שאותה תקלה חזרה על עצמה שלוש פעמים, ותוקנה פעמיים על ידי טכנאי של החברה ללא הועיל, אין עוד מקום לתת לחברה הזדמנות נוספת לנסות ולתקן את התנור.

השופטת פסקה, כי נראה שמלכתחילה נמכר לפחימה ולאשתו תנור פגום עם תקלה בציר הסגירה של התנור שהיה עקום. "ברגע שהתובע בחר לרכוש תנור יוקרתי ואיכותי בעלות גבוהה יחסית, זכותו לקבל מכשיר תקין חסר כל פגם לשימושו ולהנאתו", קבעה השופטת והורתה על ביטול העסקה והשבה מלאה של הסכום ששולם תמורת התנור.

בהתאם לכך, השופטת חייבה את החברה לשלם לפחימה סכום של 6,600 שקלים המורכב מעלות התנור בסך 5,800 שקלים ופיצוי בשל הטרדה ואי הנוחות בסך 800 שקלים. כן חויבה החברה לשלם לפחימה הוצאות משפט של 300 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין
(ת"ק 28073-02-10 פחימה נ' בירמן).

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים