zap group mishpati logo

הפעוט נחבל בגן - הקיבוץ יפצה

ביהמ"ש קיבל לאחרונה תביעה של קטין והוריו לפיצויים בשל נזקי גוף שנגרמו לפעוט בזמן שנחבל בפעוטון שבבעלות קיבוץ כפר מכבי, וחייב אותו לשלם פיצויים בסך של 60,000 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
04.07.10
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
הפעוט נחבל בגן - הקיבוץ יפצה

קטין, ילד שנת 2004, נפצע בפעוטון בהיותו בן שנתיים וארבעה חודשים. הוריו טענו בביהמ"ש, כי הם אינם יודעים כיצד אירע המקרה, אך בעקבותיו בנם נזקק לניתוח לשחזור שבר ספירלי עם תזוזה של ירך העצם.

הורי הקטין טענו, כי קיבוץ כפר מכבי, שבבעלותו הפעוטון, התרשל בהשגחה ראויה על הילד במהלך שהותו בגן או השתמש במתקנים לא בטיחותיים והתרשל בשמירה על בטחונו של בנם.

ליעוץ בנושא תאונות, פנו לעורכי דין נזיקין

סגן הנשיא, השופט מאיר שנהב מבימ"ש השלום בהרצליה קבע, כי הקיבוץ וחברת הביטוח שמבטחת אותו לא הצליחו להוכיח כי נקטו זהירות סבירה לשמירת בטחונו של הילד במהלך שהותו בגן בזמן ביום שקרה המקרה.
השופט קבע, כי מהעדויות עולה שביום האירוע שהו בגן 22 ילדים, כולם צעירים למדי. הילדים טופלו ע"י 2 מטפלות בלבד, שאחת חיתלה את אחד הילדים והשנייה שהתה בחדר הסמוך בו סיימו הילדים את ארוחת אחר הצהריים והחלו לנוע בחדר.
התובע, ככל הנראה, נפגע כתוצאה מהתקלות עם ילד אחר ועקב כך החליק באופן שגרם לשבר הקשה.

הקיבוץ לא נקט זהירות מספקת
" נתוני המקרה מצביעים על כח אדם חסר באופן שכל מטפלת הייתה אחראית על קבוצה גדולה מדי של ילדים בגילאים צעירים מאוד הדורשים השגחה מוגברת ושליטה רבה, שספק אם ניתן היה  לעשותה ע"י מטפלת אחת  מול לפחות 11 ילדים", קבע השופט.

לאור האמור, נפסק כי הקיבוץ לא נקט זהירות סבירה ומספקת, וחלה עליו האחריות לפצות את התובע בשל נזקיו וכן בשל הנזקים העקיפים שנגרמו להוריו.

השופט קבע, כי הקיבוץ וחב' הביטוח שמבטחת אותו ישלמו לילד ולהוריו פיצויים של 60,000 שקלים: 50,000 שקלים עבור נזק לא ממוני (כאב וסבל), הוצאות שנגרמו להורים וסיוע מוגבר שלהם בזמן שהתובע היה בגבס – 10,000 שקלים.

(ת.א. 4806/11/08  אביעד אוחיון – קטין נ' קיבוץ כפר מכבי)

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

• ב"כ התובעים: עו"ד ל. סולומון ואח'
• ב"כ הנתבעות: עו"ד ש. צור ואח'

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה