zap group mishpati logo

לא סילק צמחייה מגינתו, וישלם קנס

מגדלים עצים וצמחים בגינתכם הפרטית? היזהרו שהם לא יגרמו להפרעה ואי נוחות לעוברים ושבים, אחרת תאלצו לשלם קנס.

מאת: מערכת משפטי
11.07.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
לא סילק צמחייה מגינתו, וישלם קנס

בימ"ש השלום ברמלה הרשיע את תושב מודיעין, יוסי גילה, בעבירה של אי סילוק מפגע לפי סעיף 3 לחוק עזר למודיעין מכבים רעות (שמירת איכות הסביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון). זאת, בשל כך שגילה לא סילק צמחייה משתפלת מגינתו הפרטית לשטח ציבורי, דבר שגרם למפגע.

לטענת המדינה, העירייה התרתה בגילה 3 פעמים במהלך שנת 2008 ושנת 2009, כי הצמחייה הצומחת מגינתו משתפלת למדרכה הציבורית, וכי הדבר מהווה מפגע ועבירה על חוקי העזר של עיריית מודיעין, אולם גילה לא סילק את המפגע.
לאחר שלוש ההתראות, ב-18 במרץ 2010 פקח שעבר במקום רשם לגילה קנס בסך 430 שקלים שלא שולם על ידו.

גילה טען להגנתו, כי בכל הפעמים שניתנו התראות, מיד לאחר קבלתן הוא הסיר את המפגע, כאשר הדו"ח נשוא כתב האישום ניתן מבלי שניתנה קודם לכן התראה, כפי שנעשה בפעמים הקודמות. לדבריו, לא ידע כי ניתן לרשום דו"ח מבלי שניתנה התראה.

הצמחייה גרמה להפרעה
השופטת שרון קיסר מבימ"ש השלום ברמלה קבעה, כי הצמחייה שהשתפלה מגינתו של הנאשם גרמה להפרעה ואי נוחות לעוברים ושבים.

כן נקבע, כי לא נאמר דבר בהתראות על כך שניתן להטיל דו"ח רק לאחר קבלת התראה, ויתרה מזאת, בדו"ח האחרון אף נרשם במפורש כי לא יינתנו התראות נוספות. "ככלל אי ידיעת הדין אינה פוטרת מאחריות פלילית, ולפיכך העובדה שהנאשם לא ידע כי עליו להסיר את המפגע גם מבלי לקבל התראה, למרות שהדברים נרשמו במפורש בהתראות שניתנו לו, אין בה כדי לפטור אותו מאחריות לביצוע העבירה", כתבה השופטת בפסק הדין.

בהתאם לכך, הנאשם הורשע בעבירה של אי סילוק מפגע. בגזר הדין החליטה השופטת להתחשב בנסיבות לקולא, בין היתר בכך שהנאשם גזם את הצמחייה שלו כדי שללא תתבצע עבירה נוספת, והטילה על גילה את הקנס בשיעור המקורי בסך 430 שקלים, וקבעה כי הוא ישולם בשלושה תשלומים חודשיים רצופים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(חע"ק 23922-05-10 מדינת ישראל נ' יוסי גילה)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה