zap group mishpati logo

מפנה את חפציהם של השוכרים שלא כדין? שלם פיצוי!

ביהמ"ש מעביר מסר חד-משמעי לבעלי הדירות: אם אתם מחליטים לעשות דין עצמי, ולפנות את חפציהם של השוכרים שלא כדין, אתם עלולים לשלם להם פיצוי גבוה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
מפנה את חפציהם של השוכרים שלא כדין? שלם פיצוי!

בימ"ש השלום בת"א דן לאחרונה בתביעות הדדיות של משכיר דירה ושוכרים שלה באשר לנזקים וחיובים הנובעים מהפסקת יחסי השכירות ומפינוי השוכרים מהמושכר במהלך של סעד עצמי בו נקט המשכיר.

לאחר  כמעט 4 שנים, שבהן שכרו התובעים את הדירה מהנתבע, בשנת 2007 בסוף שנת השכירות הרביעית, התגלע סכסוך בין הצדדים בנוגע להארכת תקופת השכירות ופינוי הדירה. לאחר דין ודברים בין הצדדים, נדרשו השוכרים לפנות את הדירה. לטענת השוכרים, בתחילת נובמבר 2007, להפתעתם וללא ידיעתם, הדירה פונתה ע"י בעל הדירה בעזרת בנו, מכרים ושני מאבטחים. כל חפציהם של התובעים הוצאו מהדירה והועברו לחצר.

בשל כך, השוכרים הגישו תביעה וביקשו פיצוי של 200,000 שקלים עבור עגמת הנפש והנזקים שנגרמו לחפצים שלהם.

בעל הדירה טען מנגד, כי התובעים המשיכו להתגורר בדירה שלא כדין, וכי החפצים הוצאו בצורה מסודרת. בעל הדירה אף הגיש תביעה נגדית במסגרתה טען, כי השוכרים נקטו באלימות, גרמו נזקים בלתי סבירים למושכר ולא שילמו ארנונה כנדרש.

פינוי בניגוד לדין

השופט מרדכי בן חיים קבע, כי בעל הדירה דרש כדין את פינוי המושכר עם תום תקופת השכירות, אך הפינוי בוצע בניגוד לדין.

באשר לנזק שנגרם לתובעים, נפסק כי על בעל הדירה לפצות אותם ב-8,000 שקלים בשל הנזק שנגרם לחפציהם וב-20,000 שקלים בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם. " אין צורך להכביר במילים על מידת התסכול והעלבון אשר נגרמה לתובעים שעה שמצאו, באופן בלתי צפוי, את כל חפציהם האישיים מושלכים תחת כיפת השמיים בערבוביה...", כתב השופט בפסק הדין.

השופט קיבל חלקית את תביעתו של בעל הדירה בעניין דמי שכירות וארנונה, כך שבסיכום שתי התביעות קיזזו זו את זו כמעט לחלוטין. עם זאת, השופט החליט להעביר מסר ברור ונוקב לכל פורע חוק כדוגמת הנתבע, וחייב אותו לשלם לתובעים הוצאות משפט של 1,000 שקלים ושכ"ט עו"ד בסך 7,000 שקלים.

(ת"א 15723-08 טפטה טנגוט תמר נ' רומנו מנחם)

עוד בנושא

פינוי שוכר - המדריך לבעלי הדירות

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה