zap group mishpati logo

החזיק את הטלפון הנייד בזמן נהיגה מבלי לדבר בו, והורשע בדין

ביהמ"ש לתעבורה בבאר-שבע הרשיע אדם שהחזיק בזמן נהיגה את הטלפון הנייד שלו בידו, אך לא דיבר בו, בעבירה בניגוד לתקנה 28(ב) בתקנות התעבורה.

מאת: מערכת משפטי
18.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
החזיק את הטלפון הנייד בזמן נהיגה מבלי לדבר בו, והורשע בדין

תקנה 28 (ב) בתת סעיף (1) (א) בתקנות התעבורה, קובעת כי: "בעת שהרכב בתנועה, הנוהג ברכב לא יאחז בטלפון קבוע או נייד, ולא ישתמש בהם ברכב אלא באמצעות דיבורית".

הנאשם, יוסף ביטון, אישר כי החזיק את הטלפון בידו בזמן הנסיעה.
לשאלה מדוע החזיק את הטלפון בידו, השיב כי עשה כך כדי לשמוע את הצלצול שלו.

השופט אלון אופיר קבע, כי תשובת הנאשם מהווה למעשה הודאה מלאה בביצוע העבירה כפי שהיא מנוסחת בחוק. השופט הדגיש, כי החוק הוא ברור: החוק אוסר כל אחיזה של הטלפון ביד בשעת הנהיגה וכל שימוש בטלפון ללא דיבורית.
"משום מה נפוצה בקרב הציבור השמועה או הסברה המוטעית כי דווקא הדיבור באמצעות הטלפון הוא שאסור ללא דיבורית" תמה השופט, והבהיר כי: "החזקה של טלפון ביד ע"י הנהג כאשר הרכב בתנועה מהווה עבירה על תקנה 28 (ב) ללא כל קשר או זיקה לשאלת השיחה עם הטלפון".

אין להחזיק טלפון בזמן הנהיגה

השופט אופיר ציין, כי ברור לו לחלוטין שהנאשם ביצע את העבירה בתום לב ומתוך סברה מוטעית כי רק הדיבור אסור על פי חוק. אולם, מכיון שמדובר בעבירה מסוג "אחריות קפידה", אין משמעות לשאלה האם הנאשם הכיר את החוק או לא.

השופט הביע ביקורת על כך שהחוק לא קיבל מספיק חשיפה ובשל כך הציבור הרחב לא מכיר אותו: " חבל מאד כי חוק שיש לו השפעה כה רחבה על שיגרת יומו של הציבור הרחב אינו מקבל מספיק פרסום וחלקים נרחבים של הציבור אינו מכיר את החוק לפרטיו".

לאור האמור, הנאשם הורשע בביצוע העבירה המיוחסת לו בכתב האישום.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(תת"ע 8740-08 מ.י. לשכת תביעות מרחב נגב - באר שבע נ' יוסף ביטון)

נתפסת נוהג עם הנייד ביד? פנה אל עורך דין תעבורה לקבלת יעוץ משפטי!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים