zap group mishpati logo

ביהמ"ש: יש להורות על קיום הסדרי ראייה בין הסבים לנכדם

ביהמ"ש לענייני משפחה קיבל לאחרונה בקשה של סבים לקיים קשר עם נכדם בן השנה ו-9 חודשים, וקבע כי ככלל, טובתו של קטין לקיום קשר שוטף ורצוף עם שני חלקי המשפחה בכלל ועם הסבים משני הצדדים- בפרט.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.07.10
תאריך עדכון: 28.05.19
2 דק'
ביהמ"ש: יש להורות על קיום הסדרי ראייה בין הסבים לנכדם

הבן של הסבים, האב של הקטין, גר בחו"ל תקופה ארוכה, לא מקיים קשר כלשהו עם הקטין ולא נמצא בקשר ממשי עם האם. אם הקטין מתנגדת לקשר של הסבים עם בנה בשל התנהלות מילולית אלימה שלהם לטענתה.

ליעוץ בנושא משמורת, פנו לעורכי דין משפחה

השופטת מרינה לוי מביהמ"ש למשפחה בקריות החליטה לקבל את התביעה של הסבים להסדרי קשר עם נכדם, וקבעה כי הנושא של הסדרי קשר בין הורי הורים לקטין/ים שהם נכדיהם, הוא נושא מורכב ועדין שנדון בערכאות השיפוט השונות בארץ ובחו"ל, באמנות בינלאומיות, בוועדה לזכויות הילד, ובאקדמיה ועוד לא הוכרע בצורה חד-משמעית.

קשר חשוב ומפרה
השופטת התייחסה לפסיקה ולחוק, אשר מאפשר להיענות לעתירת הסבים לקשר עם הנכד, מקום בו משתכנע בית המשפט כי הדבר נחוץ "לשמירת ענייניו של קטין", וקבעה כי ככלל, טובתו של קטין לקיום קשר שוטף ורצוף עם שני חלקי המשפחה בכלל ועם הסבים משני הצדדים- בפרט.
"קשר זה מעבה את מעטפת הביטחון של הקטין, מפרה אותו ומחבר אותו אל שורשיו. שלא כמו ההורים, הטרודים לעיתים בענייני פרנסה וקריירה, הסבים מסוגלים לרוב להקדיש זמן רב יותר לנכדים ולתרום להתפתחותם הרגשית והאינטלקטואלית ממרום גילם וניסיונם", כתבה השופטת בפסק הדין.

עוד נקבע, כי במקרים שבהם הסבים נושאים בפועל בנטל תשלום המזונות של נכדם, כמו במקרה זה, תחושת הצדק מובילה למסקנה כי יש להיעתר לבקשה להורות על קיום הסדרי קשר בין הסבים לקטין.

על כן, השופטת הורתה על קיום הסדרי קשר בין הסבים, התובעים, לקטין פעם בשבוע המרכז קשר במקום מגורי הקטין למשך 3 חודשים.

(תמ"ש 5712-09-09 פלונית ופלוני נ' אלמונית)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום משפחה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה