zap group mishpati logo

הרופא החדיר התקן תוך רחמי לגופה של אשה הרה, וישלם

אם ל-4 ילדים אשר החליטה שאינה מעוניינת להיכנס להריון נוסף הגיעה לגניקולוג כדי שיחדיר לרחמה התקן תוך רחמי. אולם, לאחר שההתקן הוחדר, התברר כי היא היתה בהריון. בעקבות החדרת ההתקן, היא הפסיקה את הריונה. קופ"ח מאוחדת והרופא שטיפל באשה חויבו לשלם לה פיצויים של 108,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
25.07.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הרופא החדיר התקן תוך רחמי לגופה של אשה הרה, וישלם

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה ברשלנות רפואית שהגישה אשה ילידת 1971, נשואה ואם לארבעה ילדים, נגד גניקולוג בקופ"ח מאוחדת. לטענת התובעת, הרופא החדיר לגופה התקן תוך רחמי למניעת הריון, כאשר בפועל הייתה בהריון. בשל כך, היא נאלצה להפסיק את ההריון ונגרמו לה נזקים שונים.

ס. הנשיאה, השופט כרמי מוסק קבע, כי הרופא התרשל בכך שלא וידא לפני החדרת ההתקן, שהתובעת אינה בהריון. נקבע, כי מרגע שהרופא התבקש ע"י התובעת להחדיר לגופה התקן תוך רחמי, ולאור החשש של התובעת שהובע בפניו שהיא בהריון בשל איחור בווסת, מחובתו הייתה להפנות אותה לבצע בדיקת דם, מה שלא נעשה בפועל.

הרופא התרשל

יתירה מכך, הרופא כלל לא ביצע לתובעת בדיקה גניקולוגית טרם החדרת ההתקן. בדיקה כזו הייתה מדגימה הגדלה של הרחם- דבר המעיד על הריון.
כמו-כן הרופא התרשל בכך שלא החתים את התובעת על "טופס הסכמה מדעת" לפני שהחדיר לרחמה את ההתקן.

השופט מוסק קיבל את גרסת התובעת, כי לא נמסר לה מידע באשר לאפשרות של הוצאת ההתקן והמשך ההריון, ועל כן קיים קשר סיבתי בין ההתרשלות של הרופא להפסקת ההריון.

בשל כך, נקבע כי הרופא וקופת החולים התרשלו כלפי התובעת, ועליהם לפצותה ב- 108,000 שקלים.
הפיצוי כלל הוצאות רפואיות, נסיעות ועזרת הזולת וכאב וסבל. בהקשר זה ציין השופט מוסק, כי : " הפסקת הריון כרוכה בקושי מוסרי ונפשי וכן בסיכונים הכרוכים מביצוע פעולה רפואית תחת הרדמה כללית. יחד עם זאת, יש לקחת בחשבון שהתובעת הייתה בשבוע 10 להריונה, הפעולה הכירורגית של הפסקת הריון אינה מסובכת אלא פשוטה יחסית במונחים רפואיים והראיה כי הפרוצדורה בוצעה בקלות וללא כל סיבוך".

(ת"א 1840-07 י.ק נ' ד"ר מרק זרח ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה