zap group mishpati logo

ביהמ"ש לתעבורה ביטל פסילת רשיון מנהלית, ונזף במשטרה

נתפסת נוהג במהירות מופרזת? לא בטוח שרשיונך ישלל. כך, כל עוד המשטרה לא מכיילת את מכשירי המדידה שלה על אף פסיקת בתי המשפט בנושא.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
26.07.10
תאריך עדכון: 28.05.19
2 דק'
ביהמ"ש לתעבורה ביטל פסילת רשיון מנהלית, ונזף במשטרה

ביהמ"ש לתעבורה בבאר-שבע דן לאחרונה בבקשה לביטול צו פסילה מנהלית שניתן ע"י קצין משטרה למשך 30 יום לאחר שהמבקש, יוסי לב, "נתפס" נוהג במהירות מעל המותר, כאשר המדידה התבצעה באמצעות מכשיר מסוג ממל"ז.
בבקשה נטען, כי המדידה לא הייתה מדויקת.

השופט ס. הנשיא דוד לנדסמן ציין, כי ביהמ"ש נחרד מריבוי עבירות התנועה וברור שחלק מתפקידו הוא לשמור על הציבור ולנסות להבטיח כי נוסעים בכבישים יגיעו למחוז חפצם בבטחה וכן לעזור במלחמה באכיפת עבירות תנועה. אבל, יחד עם זאת, קבע השופט, גם מחובתה של משטרת ישראל לכבד החלטות של בית המשפט ולדאוג לכיול מכשירי המדידה.

ביקורת על המשטרה
"עדיין לא מובן לי מדוע מתעקשת משטרת ישראל לא לבצע כיול למכשירי המדידה שלה, כאשר מכשירים נוספים אחרים בשימוש כל מיני מוסדות אחרות שבאמצעותם לא מעמידים אנשים לדין, כן עוברים כיול והכל כדי להבטיח אמינות המדידה", כתב השופט בפסק הדין.

התייעצו עם עורכי דין תעבורה

השופט הוסיף, כי במצב משפטי השורר כרגע, כאשר לא נמצא בידי התביעה אישור כלשהו שהמכשיר עובר כיול, ברור כי חסר לתביעה אלמנט חשוב שדרוש כדי להביא להרשעה, ולכן ניתן לומר, כי לא קיימות ראיות לכאורה להוכחת האשמה, ואין זה מוצדק לפסול את רשיון הנהיגה של המבקש אפילו לתקופה מוגבלת במסגרת מנהלית.

"לא מדובר בתשלום פיצוי ו/או קנס שעל ידי החלטה מאוחרת ניתן להחזיר את הכסף, אלא הגבלת אפשרות לנהוג וזו פגיעה שלא ניתן לפצות באמצעות תשלום, לפחות לא באופן מידתי", הדגיש השופט, והורה למשטרה להחזיר ללב את רשיון הנהיגה באופן מיידי.

(בפ"מ 8981-05-10 יוסי לב נ' מדינת ישראל)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה