zap group mishpati logo

שכרו דירה מבלי לדעת על שיפוצים בבניין - יפוצו ב- 9,000 שקלים / סקירה

ביהמ"ש חייב בעל דירה לשלם לשוכרי דירה 9,000 שקלים בשל כך שלא יידע אותם מראש על עבודות שיפוץ מתוכננות בבניין.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
29.07.10
תאריך עדכון: 18.04.16
3 דק'
שכרו דירה מבלי לדעת על שיפוצים בבניין - יפוצו ב- 9,000 שקלים / סקירה

אתם עומדים לשכור דירה, ראיתם לא מעט דירות ובסופו של דבר, מצאתם אחת נחמדה, שעולה על מירב דרישותיכם. לפתע, לאחר כמה ימים הסתבר לכם, כי משפצים את הבניין. לא מדובר בשיפוץ קצר, אלא בשיפוץ שנמשך תקופה ארוכה וגורם להרבה רעש, אבק ולכלוך. בעלי הדירה לא אמרו לכם מילה על כך. אתם כועסים. מאוד. ברור לכם שאילו ידעתם על העניין, לא הייתם שוכרים את הדירה. מה תעשו? האם תוכלו לתבוע ולקבל פיצוי?

נ.א וא.ר.ד (התובעים) חתמו עם ניסים קמחי על הסכם שכירות לשכירת דירה מק. בבניין ברח' שלמה המלך בת"א, החל מה-5 בספטמבר 2009.

אולם, למרבה הפתעתם של התובעים, כ-10 ימים לאחר תחילת תקופת השכירות, החלו עבודות נרחבות לשיפוץ הבניין. העבודות נמשכו כארבעה חודשים והסתיימו בסוף חודש דצמבר. בתום תקופה זו החלו עבודות חדשות להקמת מעלית בבניין שנמשכו אף הן מספר חודשים. עבודות השיפוצים והבניה גרמו לתובעים סבל רב. מנוחתם הופרעה, הם סבלו מרעש העבודות, מלכלוך ומחוסר נוחות.

במסגרת התביעה שהוגשה לביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א, טענו התובעים כי במהלך המו"מ להשכרת הדירה, הסתיר מהם ק. את המידע אודות השיפוצים שעמדו להתבצע בבניין. התובעים טענו, כי לו ידעו על העבודות הצפויות לא היו מתקשרים בהסכם השכירות. על כן, התובעים תובעים מק. פיצוי בדרך של השבת חלק מדמי השכירות ששילמו על פי ההסכם (בסך 3,500 שקלים לחודש) לתקופה בה בוצעו העבודות.

ק. טען, כי ידע על עבודות השיפוץ המתוכננות, אך חשב שהן יתחילו רק במועד מאוחר יותר. לדבריו, כאשר התובעים פנו אליו והתלוננו, הוא הציע להם לבטל את הסכם השכירות, ולהחזיר להם את כספם, אך התובעים העדיפו שלא לעשות כן.

בעל הדירה הסתיר מידע חשוב

השופטת יעל אילני החליטה לקבל את התביעה. השופטת קבעה, כי הנתבע אכן הסתיר מהתובעים את המידע על עבודות השיפוץ הצפויות, על אף שידע עליהן. " ...הנתבע הסתיר מהתובעים מידע מהותי וחשוב בעת ניהול המשא ומתן עימם, והטעה אותם לחשוב כי הם שוכרים דירה ראויה למגורים ללא הפרעות והטרדות משמעותיות, אף שלא היה זה המצב לאשורו", כתבה השופטת בפסק הדין.

השופטת הוסיפה, כי החלטת התובעים שלא לבטל את ההסכם הייתה סבירה. זאת, לאחר שהתאימו את הדירה לצרכיהם והשקיעו בה.

באשר לגובה הפיצוי, נקבע כי התובעים סבלו במשך כמה חודשים, ועל כן על הנתבע לפצות אותם ב-9,000 שקלים. בנוסף, חויב הנתבע בתשלום הוצאות משפט של 800 שקלים.

(ת"ק 12638-02-10 נ.א. נ' נ.ק.)

מעוניינים לתבוע את בעל הדירה? התייעצו עם עורכי דין מקרקעין!

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים