zap group mishpati logo

גבה כספים עבור קבורה שהייתה בחינם - יחזיר אותם וישלם הוצאות

ביהמ"ש חייב עובד חב' "אמבולנס אוראל בע"מ" לשלם לאלמנה 13,000 שקלים לאחר שניצל את מצבה הרגשי, וגבה ממנה כספים עבור קבורת בעלה, שהייתה למעשה בחינם.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
01.08.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
גבה כספים עבור קבורה שהייתה בחינם - יחזיר אותם וישלם הוצאות

תושבת קריית ביאליק הגישה תביעה לביהמ"ש לתביעות קטנות בקריות נגד עובד של חב' "אמבולנס אוראל בע"מ", בטענה כי עשק אותה וניצל את מצבה הנפשי כשבעלה נפטר.

ב-16 באוקטובר 2008 נפטר בעלה של התובעת, שהינה עולה מברית המועצות ובעלה המנוח היה נוצרי. בשל דתו של המנוח, פנתה התובעת לחברת אמבולנס אוראל בע"מ, וביקשה לברר כיצד ניתן להסדיר את הסדרי הלוויה שלו.
הנתבע, עובד החברה, הגיע לביתה של התובעת בסמוך לאחר הפטירה, ואמר לה כי אפשרות הקבורה הזולה ביותר היא בבית העלמין בקיבוץ בחן שבעמק חפר, (מקום המרוחק ממקום מגורי התובעת בקרית ביאליק), וכי עלות הקבורה, מעבר לסך של 4,100 שקלים עבור מצבה וארון קבורה, הוא 13,000 שקלים עבור הזכות להיקבר בבית העלמין בו מדובר.

התובעת שילמה סך של 17,100 שקלים לידיו של הנתבע וקבורתו של בעלה המנוח הוסדרה ובוצעה. למחרת, כשבאה התובעת בדברים עם המועצה הדתית עמק חפר, התברר לה להפתעתה כי הקבורה בקיבוץ בחן, אינה עולה דבר, ומכאן שנגבו ממנה 13,000 שקלים עבור שירות שהיא זכאית לקבלו בחינם, וזאת תוך הטעייתה וניצול מצבה הנפשי באותה העת.

הנתבע טען בביהמ"ש, כי אינו חייב להשיב לתובעת סכום כלשהו מאחר שהוא אינו הבעלים של החברה והכסף ששילמה התובעת הועבר לחברה ולא הגיע לידיו.

מצג שקרי

השופטת פנינה לוקיץ' דחתה את טענות הנתבע, וקבעה כי הוא יצר מצגים שקריים כלפי התובעת תוך ניצול מצבה הרגשי באותה העת וחוסר ידיעתה באשר לזכאות המנוח לקבורה בחינם.

" מששוכנעתי שהנתבע הוא זה שיצר את מצגי השווא כלפי התובעת, אין לאפשר לו להסתתר מאחורי מסך ההתאגדות של החברות שבשמן הוצאו החשבוניות", קבעה השופטת וחייבה את הנתבע לשלם לתובעת 13,000 שקלים וכן הוצאות של 500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 6369-11-08 מיכאילוב נ' מור מועלם שאול)

עו"ד אורנית אבני-גורטלר בגוגל פלוס

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה