zap group mishpati logo

הרכב נגנב מהמוסך וניזוק - מוסך שיא פוינט בע"מ יפצה

רכב מסוג יונדאי נגנב בזמן שהיה במוסך וניזוק. ביהמ"ש קיבל חלקית את התביעה שהגישה בעל הרכב, וקבע כי המוסך יפצה אותה בכ-6,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
01.08.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
הרכב נגנב מהמוסך וניזוק - מוסך שיא פוינט בע"מ יפצה

בימ"ש השלום בעכו דן לאחרונה בתביעה לתשלום פיצויים בשל נזקים שנגרמו לאשה שהכניסה את רכבה לתיקון במוסך, והוא נגנב משם.

ב-14 בספטמבר 2008 הכניסה התובעת את רכבה מסוג יונדאי למוסך שיא פוינט בע"מ במפרץ חיפה לצורך ביצוע תיקוני פחחות וצבע בזמן שהתובעת היתה בחו"ל. בלילה שבין ה-15.9.08 ל-16.9.08 אירעה פריצה למוסך שבמהלכה נגנב הרכב. כעבור מספר ימים, ב- 26.9.08, הודיע מנהל המוסך כי הרכב אותר והוא הוחזר למוסך.

ליעוץ בנושא פיצויים, פנו לעורכי דין נזיקין

לטענת התובעת, הרכב הוחזר כשהוא ניזוק במספר מוקדים ולאחר שנגנבו ממנו בדים המיועדים לשמלות כלה המשמשים אותה כמלאי עסקי, ועל כן על המוסך לפצותה.

המוסך טען מנגד, כי אין להטיל עליו אחריות בשל גניבת הפריטים, וכי הוא נקט בכל אמצעי הזהירות המתבקשים כדי למנוע אירועי גניבה ובכלל זה, הפעלת מוקד "אמינות", מצלמות וסגירת המוסך ע"י שער נעול.

המוסך אחראי
השופטת ג'ני טנוס החליטה לקבל את התביעה בחלקה, וקבעה כי יש להטיל על המוסך את האחריות בשל גניבת הרכב, בהיותו הגורם אשר קבל את הרכב לטיפולו ומשמורתו במהלך התיקון, ובשל הימצאות ליקויים במערך האבטחה במקום, כמצוין במסמכי חברת הביטוח.

לאור האמור, השופטת חייבה את המוסך לשלם לתובעת פיצוי של  6,183 שקלים בשל ירידת ערך הרכב, שכר טרחת שמאי ועוגמת נפש.

התביעה בנוגע לבדים שנגנבו מהרכב נדחתה, שכן נקבע כי על בעל רכב להוציא מרכבו פריטים יקרי ערך שאינם מיועדים מטבעם לאחסון בתוך כלי רכב, לפני העברת הרכב לתיקון במוסך.

(תא"מ 12486-12-08 סלאח נ' מוסך שיא פוינט בע"מ (ח.פ 512675976) ואח')

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה