zap group mishpati logo

ליקויי בניה בדירה - פלסים תפצה

אשה שקנתה דירה במודיעין, וגילתה כי יש בה ליקוייי בניה רבים, תפוצה ע"י החברה הקבלנית. כך קבע לאחרונה בימ"ש השלום בת"א.

מאת: מערכת משפטי
19.08.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ליקויי בניה בדירה - פלסים תפצה

בימ"ש השלום בת"א דן לאחרונה בתביעה שהוגשה בשל ליקויי בניה בדירה בעיר מודיעין שקנתה התובעת מחב' פלסים חברה לפתוח ולבניין בע"מ.

לשאלות בנושא, היכנסו עכשיו לדיון בפורום תביעות ליקויי בניה

התובעת טענה, כי חב' פלסים, אשר בנתה את הבניין שבו נמצאת הדירה, כשלה באספקת דירה באיכות וברמת גימור כמתחייב מהסכם המכר והמפרט הטכני, כמו גם מפרסומיה, המצגים שהציגה ומהתקנים והדין. התובעת טענה, כי היא פנתה לחברה מספר רב של פעמים בדרישה לתקן את הליקויים, אך החברה לא השכילה לנצל את ההזדמנות, וביצעה תיקונים קוסמטיים כושלים ובלתי מקצועיים של הליקויים אשר ברובם חזרו על עצמם וביתר שאת.

עיקר הליקויים נסבו סביב רצפת השיש, רטיבות בקירות החיצוניים ופנימיים של הדירה, נזק שנגרם לתריס החשמלי בסלון ואי התקנת מפסק חשמל בתוך הדירה או ליד הדלת.

התובעת צירפה לכתב התביעה חוות-דעת מומחה, וביקשה לחייב את חב' פלסים על יסוד חוות-הדעת בצירוף פיצוי בשל עוגמת נפש, אי נוחות, וטרדה. התביעה עמדה במועד הגשתה על סך של 51,000 שקלים.

בהמשך, מונה מומחה מטעם בימ"ש, אשר העריך את עלות התיקונים בסך של 75,936 שקלים. בעקבות כך, הגישה התובעת כתב תביעה מתוקן , לפיו סכום התביעה הועמד על סך של 97,936 שקלים.


רוב רכיבי התביעה התקבלו

השופטת תמר אברהמי קיבלה את מרבית התביעה, והורתה לחב' פלסים לפצות את התובעת בסכומים הנקובים בחוות דעתו של המומחה, מלבד תיקון התריס החשמלי בעלות של 400 שקלים. כן חויבה החברה לשלם לתובעת פיצוי של 5,000 שקלים בשל עוגמת נפש וטרדה.

השופטת ציינה, כי זכות התיקון אינה מוחלטת אלא תלויה בנסיבות העניין. במקרה הנדון, אין לקבל את טענת החברה לפיה לא מוצתה זכות התיקון.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 69432-07 פנינה ליפמן נ' פלסים חברה לפתוח ולבנין בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים
  • פטור ממס שבח: מדריך זכאות

    פטור ממס שבח: מדריך זכאות

    עומדים למכור דירה? אינכם בטוחים בנוגע לזכאותכם לפטור ממס שבח? חיוני לברר את חבות המס לפני המכירה. ייתכן כי בעקבות הבדיקה תרצו לתמחר מחדש את הדירה
    5 דק'
  • חוק הערבות – על מי הוא מגן ואיך?

    חוק הערבות – על מי הוא מגן ואיך?

    ערבות היא אמצעי הגנה לנושים מפני החייבים להם והיא נפוצה בעולמות המסחר, העסקים, הבנקאות ובחוזי שכירות של דירות למגורים. על מטרתו של חוק הערבות ועל מקומם של נותני הערבות בו
    6 דק'
  • קרקע ומקרקעין: ההבדל שיזכה אתכם בפיצוי

    קרקע ומקרקעין: ההבדל שיזכה אתכם בפיצוי

    ערך דירתכם ירד בעקבות בנייה באתר סמוך? אל דאגה, תוכלו לקבל פיצוי. כיצד? התשובה נעוצה בהבדל בין קרקע למקרקעין, כפי שעולה מחוק התכנון והבניה
    4 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה