zap group mishpati logo

תאגיד המים של באר-שבע יפצה שליח פיצה ב-9,000 שקלים

שליח פיצה נפל לתוך בור שנחפר בקרבת מקום עבודתו. ביהמ"ש קבע, כי תאגיד המים של באר-שבע נושא באחריות חלקית לתאונה, וישלם לו פיצויים של 9,000 שקלים.

מאת: מערכת משפטי
31.08.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
תאגיד המים של באר-שבע יפצה שליח פיצה ב-9,000 שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע דן בתביעה של תושב העיר נגד  תאגיד המים של באר-שבע- מי שבע בע"מ, במסגרתה ביקש לפצותו ב- 20,000 שקלים בשל נזקי גוף שנגרמו לו כאשר נפל לתוך בור שנחפר בקרבת מקום עבודתו כשליח בפיצה גוטה שבבאר-שבע.

ליעוץ בנושא נזקי גוף, פנו לעורכי דין נזקי גוף

התובע, דרור כהן, טען כי הוא הגיע למקום עבודתו אלא שהפעם הוא נכנס למקום מהחצר האחורית. כהן אישר בדבריו שלפני נפילתו הוא ראה חול על המרצפות ושהדברים לא נראו לו כפי שנראו לו בעבר. על אף שלא נראו לו הדברים כבשגרה, הוא עבר בסמוך למקום בו היה מפוזר חול, ולטענתו הוא נתקל באבן ריצוף וכתוצאה מכך הוא החליק ונפל.

כהן טען, כי לאחר הפגיעה הוא המשיך לעבודה בפיצריה, אך הוא הוצב בדלפק. בשל כך שהפסיק לעבוד כשליח, הוא חדל לקבל "טיפ", והכנסתו פחתה.

התאגיד אחראי אך גם התובע

השופט פנחס אסולין, נשיא ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע בפועל, קבע בפסק דין שניתן על דרך הפשרה, כי די לו בתיאור של כהן כדי לקבוע שגם הוא נושא באחריות לקרות התאונה. "במקום בו הוא הבחין כי מצב הרצפה אינו כשגרה היה עליו לנקוט אמצעי זהירות ולהרחיק עצמו מהאפשרות כי הוא יפגע, כפי שהוא בעצמו התכוון לכך", כתב השופט בפסק הדין.

השופט ציין, כי אין מחלוקת על כך שתאגיד המים ביצע עבודה באותו מקום בשל פיצוץ בצינור מים, אלא שלטענת נציג התאגיד העבודה במקום החלה לאחר המועד שבו, על פי טענת התובע, ארעה התאונה.

לאור האמור ובשים לב למידת אחריותו של כהן עצמו לקרות התאונה, נקבע כי תאגיד המים של באר שבע ישלם לכהן פיצוי של 9,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 1214-09 כהן דרור נ' עיריית באר שבע)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה