zap group mishpati logo

הדירה עמדה ריקה? עדיין יש לשלם מיסי ועד בית

ביהמ"ש קבע לאחרונה, כי עבור כל דירה בבניין יש לשלם מיסי ועד בית, גם במקרה של טענה כי הדירה מושכרת ובמשך תקופה מסוימת לא מאוישת.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
05.09.10
תאריך עדכון: 12.12.23
2 דק'
הדירה עמדה ריקה? עדיין יש לשלם מיסי ועד בית

ביהמ"ש לתביעות קטנות בת"א דן בתביעה שהגיש אדם בשם שלמה זיו בשם ועד הבית ברח' קדושי קהיר 24 חולון.

התביעה הוגשה נגד צבי שאול, אשר יש לו דירה בבניין. במשך 7 חודשים שאול לא שילם את דמי ועד הבית העומדים על 150 שקלים לחודש.

שאול לא הכחיש, כי לא שילם את דמי הועד במשך 7 חודשים, אך טען כי דירתו מושכרת, ובאותה תקופה לא הייתה מאויישת, ולכן ביקש הנחה. לדבריו, במשך שנים שילם בדייקנות את דמי הועד, ועל כן ניתן לבוא לקראתו בתקופה זו.

למציאת עו"ד סכסוכי שכנים באינדקס משפטי

השופטת חנה פלינר קבעה, כי עם כל הכבוד, אין בטענות שאול כדי להצדיק את אי תשלום החוב. "עבור כל דירה בבנין יש לשלם מיסי ועד", כתבה השופטת. "אם יש טענות כלשהן לגבי גובה החיוב או לגבי זהות ועד הבית, יש לפעול על פי תקנון הבית המשותף ובמקרה הצורך לפנות למפקח על הבתים המשותפים...".

גם אם הדירה מושכרת יש לשלם מיסים

לגבי ההנחה המבוקשת, נקבע כי בניגוד לקבוע בחוק לגבי עיריות, שם ניתן לקבל פטור לנכס ריק למשך 6 חודשים, אין כל הוראה מקבילה שכזו לגבי בית משותף. "יש לזכור כי מיסי ועד משולמים בין השאר עבור ניקיון ותחזוקה של השטחים המשותפים בבנין והעובדה שדירה אינה מושכרת אינה גורעת מאום מהחיובים בהם מחוייב הבית המשותף", נכתב בפסק הדין.

השופטת הדגישה, כי הנחה יכולה להינתן רק בהסכמת כל הדיירים. אם אין הסכמה כזו, יש לשלם את החוב העומד על 1,200 שקלים.

בסיכום, השופטת חייבה את שאול לשלם עבור החודשים שבהם לא שילם מיסי ועד בית, וכן לשלם הוצאות משפט של 350 שקלים. נקבע, כי סכום ההוצאות יתווסף לסכום של 150 שקלים במכפלת אותם חודשים שלא שולמו, ולא יותר מ- 1,200 שקלים, שכן זה הסכום שנדרש בכתב התביעה.

(ת"ק 19735-02-10 זיו נ' שאול)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה