zap group mishpati logo

תא הדוא"ל היה מקולקל - סמייל תקשורת תפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע חייב לאחרונה את סמייל תקשורת לפצות לקוח ב-600 שקלים בשל כך שהוא לא הצליח להשתמש בתא הדוא"ל שלו במשך 4 ימים בשל תקלה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
06.09.10
תאריך עדכון: 24.06.19
2 דק'
תא הדוא"ל היה מקולקל - סמייל תקשורת תפצה

תושב הדרום לא הצליח להשתמש בתא הדוא"ל הנוסף שלו שביקש מסמייל תקשורת בע"מ לפתוח במשך מספר ימים בתחילת בספטמבר 2009 בשל תקלות. התובע טען, כי נגרם לו נזק והגיש תביעה נגד סמייל תקשורת בע"מ על סך 19,600 שקלים.

לטענת התובע, ארנון אדלשטיין, מרצה באקדמיה, לא נאמר לו ע"י נציגי סמייל תקשורת, כי תיקון תא הדואר האלקטרוני יקח כמה ימים, ולכן לא פנה להתקנת תא באחת מהחברות שנותנות התקנת תא בחינם, ואף לא עשה שימוש בתא השני שרשום על שמו אצל סמייל תקשורת וגם לא בתא הזמני שניתן לו עד שהתא יוסדר.

עוד טען אדלשטיין, כי הנזק שנגרם לו חמור במיוחד, שכן מדובר היה בתחילת חודש ספטמבר בסמוך לייעוצים שניתנים לסטודנטים, כך שהעדר יכולת להשתמש בתא הדוא"ל, פגעה בעבודתו. כמו-כן, שמו הטוב נפגע מכיון שהוא קיבל נזיפה מהנהלת המוסד האקדמי בו הוא מכהן.

סמייל תקשורת טענה מנגד, כי התקלה נבעה מתוכנת אאוטלוק שמותקנת אצל התובע ולא מתקלה אצלה.

התביעה התקבלה חלקית
השופט אור אדם מביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע קיבל חלקית את התביעה.
השופט קבע, כי בדרך כלל תקופה של ארבעה ימים ללא תא דואר אלקטרוני, לא גורמת נזקים למשתמש מעבר למאות בודדות של שקלים. " הנזק הנטען בסך 19,600 ₪ הינו מופרז", קבע השופט. "אין ספק כי התובע יכול להסביר לכל אדם שנפגע מהעובדה שהתא לא היה פעיל, כי מדובר היה בתקלה שלא באשמתו והעניין יוסדר מיד ולא יגרם שום נזק לשמו הטוב".

בהתאם לכך, השופט אמד את נזקו של התובע ב-600 שקלים, וחייב את סמייל תקשורת לשלם לו סכום זה.


(ת"ק 1706-09 אדלשטיין ארנון נ' סמייל תקשורת בע"מ)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים