zap group mishpati logo

גם המשטרה טועה: כאשר מחדלי המשטרה מובילים לזיכוי...

המשטרה טעתה? לא חקרה מספיק? לא בדקה לעומק? ייתכן מאוד שהנאשם יזוכה!

מאת: בניה-נוסבוים עו"ד
06.09.10
תאריך עדכון: 28.03.24
3 דק'
גם המשטרה טועה: כאשר מחדלי המשטרה מובילים לזיכוי...

במהלך השנה האחרונה ניתנו שני פסקי דין חשובים בתחום הפלילי, אשר לשיטתה של עו"ד מירב נוסבוים מצביעים על כך, שאין להיכנע למחדלי המשטרה, וכי אסור להרים ידיים, ועל נאשם להילחם על האמת שלו, גם אם נראה לו שהכל אבוד וביהמ"ש יאמין רק לשוטרים.

לרגל השנה החדשה, עו"ד מירב נוסבוים מספרת לאתר משפטי על שני פסקי הדין הללו, בהם ייצגה את הנאשמים והובילה לזיכויים.

בשני פסקי הדין שלהלן הנאשמים זוכו לאחר ניהול הוכחות, ובית המשפט התייחס למחדלי המשטרה בחקירה ולמעשה ל"הינעלותה" על כיוון חקירה אחד מבלי לבדוק לעומק את העניין.

המשטרה לא בדקה טביעות אצבע
בת"פ 8228/07 של בימ"ש השלום בתל-אביב, (הכרעת הדין ניתנה ביום 14.2.10 ע"י השופטת הדסה נאור) זוכה הנאשם מעבירה של החזקת סם מסוכן לצריכה עצמית.

דובר בבחור צעיר שהואשם כי באירוע "טעם העיר" בפארק הירקון החזיק 8.82 גרם חשיש. התיק התבסס על עדויות שוטרים שטענו כי כאשר התקרבו אליו ראו אותו משליך את הסם מידו ואף תפסו במקום את הסם.
למרות שברגע הראשון נראה היה כי מדובר ב"תיק אבוד" שכן גרסת הנאשם עומדת לבדה מול גרסת השוטרים שטענו כי ראו את הנאשם משליך הסם, הסתבר שהעקשנות הייתה משתלמת.

בית המשפט, בזכותו את הנאשם התייחס לסתירות שעלו בחקירתם הנגדית של השוטרים בבית המשפט וכן למחדלה של המשטרה שנמנעה מלבדוק טביעות אצבע על אריזת הסם, למרות שלדברי השוטרים ראו את הנאשם מחזיק בו, שעה שהנאשם הכחיש כל קשר לסם.

המשטרה לא אמתה את גרסת הנאשם
זיכוי אחר בת"פ 2101-09 (בימ"ש שלום כ"ס השופט מיכאל קרשן)-
שם הואשם הנאשם בזיוף סימני זיהוי של רכב, לאחר שנתפס נוהג בקטנוע שלוחית הרישוי שלו הייתה מזוייפת. הנאשם הכחיש שזייף וטען מיד בחקירתו כי אין לו מושג מי עשה זאת.

לאחר שמיעת ראיות, החליט בית המשפט לזכות הנאשם בקובעו כי לא ניתן לשלול גרסתו שלא ידו הייתה במעל.
הנאשם טען בחקירתו כי הקטנוע חנה בסמוך לביתו במקום נגיש לכל – גרסה זו לא נבדקה ולא נסתרה.
לדברי הנאשם מדובר בזיוף חובבני שנעשה בטוש והנאשם טען כי ניתן היה לראות זאת, וכי על גבי הקטנוע היו קשקושים נוספים, מה שמעיד שמדובר במעשה ונדליזם או קונדס. ואולם הקטנוע כלל לא צולם על ידי המשטרה.
בית המשפט בזכותו את הנאשם, הדגיש את החומרה במחדלה של המשטרה לצלם הקטנוע, באופן המונע מבית המשפט לבדוק ולאמת את טענת הנאשם לגבי הקשקושים ואת הזיוף שנעשה.

לסיכום – יש להאבק למען האמת!!!

לפרטים נוספים אודות עו"ד מירב נוסבוים

 

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

 

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים
  • שאלות בקניין רוחני

    שאלות בקניין רוחני

    האם מותר לי להשמיע מוזיקה בבית הקפה החדש שפתחתי? האם מותר לחברי להעלות קליפ ליוטיוב עם מוזיקה של אמן ידוע? האם אני יכול להשתמש בדמות של דיסני, או שאסתכן בהפרת זכויות יוצרים? שאלות אלו ואחרות עניינו אתכם בתחום הקניין הרוחני. אתם שאלתם, אנחנו ענינו. הנה שאלות ותשובות מפורום קניין רוחני, המנוהל ע"י ד"ר עו"ד דוד דעואל.
    4 דק'
  • גזר דינו של ג'קי מצא במשפט רשות המיסים - הרהורים ופרשנות

    גזר דינו של ג'קי מצא במשפט רשות המיסים - הרהורים ופרשנות

    האם התנהלותו של מצא אינה אלא סימפטום לתופעה רחבה הרבה יותר?!
    9 דק'
  • הטיפול הרפואי בחייל - פקודת מטכ"ל

    הטיפול הרפואי בחייל - פקודת מטכ"ל

    כאשר חייל לא מרגיש טוב וזקוק למנוחה, לבדיקה או לאשפוז- מה עליו לעשות? למי הוא צריך לפנות? ומהן חובות הצבא כלפיו בנושא זה? לפניכם מדריך בנושא הטיפול הרפואי בחייל
    4 דק'

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה