zap group mishpati logo

אושרה תובענה ייצוגית נגד אלטמן רוקחות טבעית בשל הטעיה

קניתם את תוסף המזון מגה גלופלקס? וודאי תרצו לדעת, כי ביהמ"ש אישר לאחרונה תביעה ייצוגית כנגד המשווקת בשל הטעיה.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
12.09.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
אושרה תובענה ייצוגית נגד אלטמן רוקחות טבעית בשל הטעיה

ביהמ"ש המחוזי בת"א אישר לאחרונה תביעה ייצוגית נגד אלטמן רוקחות טבעית במסגרתה נטען, כי החברה הטעתה את המבקשים ואת הצרכנים האחרים בעניין סגולותיו של תוסף המזון "מגה גלופלקס" ובשל כך נגרמו להם נזקים.

המבקשים, אשר סובלים מבעיות פרקים, טענו כי מי שקורא את הפרסומים של החברה מתרשם כי מדובר במוצר ש"מטפל" במחלת ניוון המפרקים, גורם ל"ריפוי" המחלה, ו/או ל"עיכוב התפתחותה" וכן ל"שיקום" הסחוסים. אולם, בפועל לא כך הדבר, וזוהי הטעייה של הציבור. לא רק זאת, אלא שחלק מהצרכנים קנו את המוצר בעקבות הפרסומים במקום לפנות לטיפול תרופתי קונבנציונלי.

הטעיה בניגוד להוראות חוק הגנת הצרכן
השופט מגן אלטוביה קיבל את הבקשה, וקבע כי הממונה על הגנת הצרכן כבר קבע, כי אסור לאלטמן לפרסם, כי המותר " משקם את הסחוס", "מחדש את הליך בניית הסחוס" וכד'. זאת, משום שמדובר בהטעיה בניגוד להוראת סעיף 2 בחוק הגנת הצרכן.

השופט ציין, כי  המחקרים המדעיים הוכיחו, כי , לכל היותר, החומרים שבמגה גלופלקס מסייעים לשיכוח תסמיני מחלת האוסטוארתריטיס, אך הם אינם יכולים לרפא את המחלה, אשר עודנה חשוכת מרפא.

לאור האמור, נקבע כי יש לאשר את ניהול התובענה בעילת ההטעייה הצרכנית, כתובענה ייצוגית. נקבע, כי חברי הקבוצה הם רוכשי המוצר ב-7 השנים שקדמו להגשת הבקשה.

השופט קבע, כי המשיבות-המשווקות ישאו בהוצאות המבקש 2 בסך של 17,000 שקלים. בנוסף, נפסק שכ"ט ב"כ המבקש 2 בסך של 120,000 שקלים.

(בש"א 5989/06 אילן ג'אן ואח' נ' אלטמן רוקחות ואח')

• ב"כ המבקשים: עו"ד קירשנבוים ועו"ד ערן
• ב"כ המשיבות: עו"ד קפלן ועו"ד גרינוולד

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות ייצוגיות

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים