zap group mishpati logo

הסרת שיער בלייזר - האם תיתכן רשלנות רפואית?

האם הסרת שיער בלייזר היא בטוחה? האם באמת השיער יוסר לצמיתות? האם משהו יכול להשתבש?

מאת: מערכת משפטי
06.01.10
תאריך עדכון: 09.05.16
3 דק'
הסרת שיער בלייזר - האם תיתכן רשלנות רפואית?

להפסיק עם השעווה, לזרוק את ה"סופט & איזי" לפח, לשכוח איך נראה סכין גילוח - הו, כמה את מחכה לרגע הזה, לרגע שבו תוכלי להסיר את השיער בלייזר, לקבל עור חלק ונעים, נקי משערות, ולא להיות משועבדת לשיטות האחרות שמצריכות התעסקות בלתי פוסקת, כמעט מדי שבוע עם שיער הגוף והפנים. האם הסרת שיער בלייזר היא בטוחה? האם באמת השיער יוסר לצמיתות? האם משהו יכול להשתבש?

טיפולים להסרת שיער בלייזר מתבצעים ע"י הקרנה של אור, שמחמם את השערה, לכיוון השערה. הזקיק של השערה נצרב, וכך למעשה לא צומח יותר במקום שיער חדש. הטיפול מציע פתרון לטווח ארוך-  בסוף הטיפול העור אמור להיות חלק, ללא שיער, וגם אם השיער יצמח בעתיד הוא יהיה יותר דליל מזה שהיה.

למציאת עו"ד רשלנות רפואית בבתי חולים באינדקס משפטי

סיבוכים ורשלנות רפואית

חשוב לדעת, כי טיפול להסרת שיער בלייזר כרוך בסיבוכים ובסיכונים. לא כל סיבוך נעוץ ברשלנות, אך ישנם מקרים שבהם טיפולים כושלים הצמיחו תביעה ברשלנות רפואית, שהובילה לקבלת פיצויים.

1• אם הטיפולים להסרת שיער בלייזר מבוצעים בצורה לא מיומנת, או באמצעות מכשור לא תקין ונקי, שלא קיבל אישור מתאים, עלול להיגרם למטופלים נזק, שיהווה עילה לתביעה בשל רשלנות. גם המרפאה עצמה שבה מבוצעים הטיפולים צריכה לעמוד בסטנדרטים מסוימים, ביניהם: להיות סטרילית, להחזיק ברישיון הפעלה ולהחזיק בשטחה חדר התאוששות.

2• לפני טיפול להסרת שיער, כמו לפני כל טיפול רפואי, על המטפל לתת למטופל הסבר מלא אודות ההליך, סיכויי הצלחתו, ההחלמה והסיכונים הכרוכים בביצועו. יש לקבל את הסכמתו מדעת של המטופל. לאחר טיפול להסרת שיער ייתכנו צלקות גדולות ולא אסתטיות במיוחד בקרב אנשים הסובלים מהצטלקות יתר. לא תמיד המטפלים מוסרים למטופלים מידע בדבר סכנת הצטלקות מהטיפול.


תבעה וזכתה

בתי המשפט דנו בתביעות, במסגרתן התבקש פיצוי בשל רשלנות בטיפולים הסרת שיער בלייזר. כך למשל, בימ"ש השלום בת"א קיבל תביעה, והורה למכון הלייזר לפצות את התובעת בכמעט 30,000 שקלים. מדובר באשה שפנתה למכון להסרת שיער בלייזר בעקבות פרסומים בתקשורת, וביקשה להסיר שיער מהפנים ומהמפשעות בשל שיעור יתר. היא עברה 7 טיפולים בפנים ו- 8 במפשעות, לטענתה, ללא הצלחה. התובעת טענה, כי הובטח לה שהשיער יוסר לצמיתות, אך זה לא קרה, והטיפולים היו כרוכים בצריבה, כאבים, אדמומיות וכתמים.

השופטת קבעה, כי המכון הטעה את התובעת, כאשר הבטיח הסרת השיער תהיה לצמיתות. לפיכך, נקבע כי על המכון להחזיר לתובעת את מלוא הסכום ששלמה בסך של 9,477 שקלים. כן נפסק, כי סבלה של התובעת נמשך שנתיים, ועל יש לפצותה בגין כאב וסבל בסך של 18,000 שקלים. עוד חויב המכון לשלם לתובעת הוצאות נסיעה בסך 1500 שקלים. בסך הכל, חויב המכון לשלם לתובעת 28,977 שקלים. (כרמית דינר נ' א.מ.אמריקן לייזר בע"מ).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה