zap group mishpati logo

השכנה תבעה את השכן, וחויבה להתקין מרזב

המגורים בבית משותף לא תמיד קלים. סכסוכים עם שכנים הם דבר נפוץ למדי. לאחרונה, ביהמ"ש בעפולה נדרש להכרעה בסכסוך שכנים בנוגע לעבודות איטום והתקנת מרזב.

מאת: מערכת משפטי
13.09.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
השכנה תבעה את השכן, וחויבה להתקין מרזב

בימ"ש השלום בעפולה דן לאחרונה בסכסוך שכנים בין צדדים אשר מתגוררים בבית משותף- דו משפחתי וחולקים ביניהם קיר משותף.

התובעת הגישה נגד שכן שלה תביעה כספית על סך 5,000 שקלים, במסגרתה טענה כי בעקבות בניה שביצע השכן בין שני הבתים, החלו לחדור גשמים לביתה. בנוסף לסעד הכספי, התובעת ביקשה להורות לשכן לאפשר לה לעלות על גג ביתו כדי לבצע עבודות איטום שימנעו את הנזקים המוערכים ב-5,000 שקלים.

במהלך הדיון התובעת הודיעה, כי היא מוכנה לשאת בעלות התיקונים ובלבד שהנתבע יאפשר לבעל מקצוע מטעמה לעלות על גג ביתו על מנת לבצע את התיקונים הדרושים.
הצדדים ניהלו ביניהם הליכים משפטיים, בהם ניתן פסק-דין לטובת התובעת.
כעת התובעת טוענת, כי הנתבע לא מילא אחר פסה"ד והנזקים נמשכים.

השכן טען מנגד, כי הסיבה  לנזקי הרטיבות היא העובדה שהתובעת נמנעה מלהתקין מרזב על גג ביתה, וכי מטרת התביעה היא ניסיון לסחוט ממנו כספים. עוד טען השכן, כי עליה לגג ביתו היא השגת גבול.

סגן הנשיא השופט יוסף בן-חמו החליט לקבל את התביעה בחלקה.

לקבלת ייעוץ משפטי בנושא סכסוכי שכנים פנה אל עורכי דין מקרקעין

השכן התנהג בחוסר תום-לב
השופט קבע, כי סירוב השכן לאפשר לתובעת להביא לבעל מקצוע מטעמה שיעלה על גג ביתו כדי לבצע תיקונים שהיא מוכנה לשאת בעלותם, מהווה התנהגות חסרת תום-לב.

"סירובו של הנתבע לאפשר לתובעת או מי מטעמה לעלות על גג ביתו, גורם לנזקים ממשיים והדרך היחידה למנוע זאת היא לאפשר לנציג התובעת לבצע את העבודה תוך גישה מגג ביתו של הנתבע", קבע השופט.

בהתאם לכך, השופט נתן צו שמחייב את הנתבע לאפשר לתובעת ולנציג מטעמה לעלות על גג ביתו ככל שיידרש, לצורך ביצוע התיקונים הדרושים. נקבע, כי התובעת תישא בעלות התיקונים. בנוסף, הורה השופט לתובעת לבצע התקנת מרזב, וקבע כי עלות התקנת המרזב תחולק בין שני הצדדים בחלקים שווים.

(ת"א 30276-02-10 יצחק נ' הרוש)

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום מקרקעין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה