zap group mishpati logo

נהג בשכרות, וקיבל עונש קל יחסית

בבדיקת ינשוף נמצא, כי הנהג נהג ברכב כשבגופו כמות עצומה של אלכוהול. אולם, בביהמ"ש העונש שהוטל עליו היה קל יחסית, שכן כתב האישום תוקן והוא הואשם בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים, ולא בנהיגה בשכרות.

מאת: מערכת משפטי
13.09.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נהג בשכרות, וקיבל עונש קל יחסית

עו"ד יוסי הכהן מספר על תיק מעניין שייצג בו לאחרונה את הנאשם: מדובר בבחור צעיר בשנות העשרים לחייו, אשר נתפס ע"י צוות ימ"ר נגב  כאשר הוא נוהג ברכב באופן חשוד. לאחר שנערכה לו בדיקת ינשוף לזיהוי אלכוהול, נמצאה כמות היסטרית של 1105 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אויר נשוף, כלומר: יותר מפי 4.5 מעל הכמות המקסימאלית המותרת לנהיגה על פי הוראות פקודת התעבורה.

המדינה עתרה לעונש של מאסר בפועל או מאסר בפועל בדרך של עבודות שירות.

לטענת ב"כ הנאשם, נפלו מספר כשלים ראייתיים כבדי משקל בכל הקשור בעבודת המשטרה במקרה הנדון בהפעלת המכשיר הינשוף. ב"כ הנאשם ניהל משא ומתן עם התביעה על מנת להגיע להסדר טיעון הטוב ביותר עבור הלקוח שלו, כאשר היה ברור שהתביעה לא תיסוג לחלוטין ולא תבטל את כתב האישום בבית המשפט.


כתב האישום תוקן

במסגרת הסדר הטיעון שנערך בין הצדדים, סוכם כי כתב האישום יעבור תיקון משמעותי כך שבמקום עבירה של נהיגה בשכרות המחייבת עונש פסילת מינימום בת שנתיים, יודה הנאשם בנהיגה תחת השפעת משקאות משכרים - עבירה שהעונש המינימאלי לעניין הפסילה עומד על 3 חודשים ולא 24 חודשים כאמור.

בנוסף, הוטלו בהסכמה עונשים קלים של  350 ימי  פסילה בפועל (פחות משנה ולכן הנאשם שהורשע בדין לא יחויב בטסט ומבחן תאוריה מחדש ע"י משרד הרישוי), פסילה על תנאי, מאסר על תנאי, התחייבות כספית ("קנס על תנאי"), וקנס סמלי ביותר בסך 200 ש"ח.

(תיק תעבורה 9594/09 בפני כב' השופט אלון אופיר בבית משפט השלום לתעבורה בבאר-שבע).
(גזר הדין ניתן ב- 5.9.2010)

רוצים לשאול שאלה בנושא? היכנסו לפורום תעבורה

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה