zap group mishpati logo

נתקל בצינור שבלט מהמדרכה - יקבל פיצוי מהעירייה

תושב העיר באר-שבע, אשר נתקל בצינור שבלט מהמדרכה ונפגע, יקבל פיצוי של 3,400 שקלים. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע.

מאת: מערכת משפטי
03.10.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נתקל בצינור שבלט מהמדרכה - יקבל פיצוי מהעירייה

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע דן לאחרונה בתביעה שהוגשה נגד עיריית באר-שבע לפיצוי כספי בסך 10,000 שקלים, בשל נזקי גוף שנגרמו לתושב העיר כאשר בהליכת בוקר, נתקל בצינור שבלט מהמדרכה, נפל, נחבל בידו ונגרם לו סדק בשורש כף היד.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום נזיקין ותאונות

העירייה למעשה לא התנערה מאחריותה לכך שמדובר במפגע בדרך ציבורית, שכן נציג העירייה הודה במהלך הדיון, כי לאחר הביקור במקום בעקבות הדיון הקודם, תיקנה העירייה את המפגע.

ליעוץ בנושא נזקי גוף, פנו לעורכי דין נזיקין ותאונות

מה הזנק שנגרם בשל המפגע?

בהתאם לכך, קבע השופט אור אדם, נותר רק לקבוע מה גובה הנזק שנגרם לתובע.
השופט אדם ציין, כי התובע הוא גימלאי, כך שלא נגרמו לו הוצאות ממשיות לא מבחינת אובדן הכנסה ולא הוצאות רפואיות אשר מכוסות על ידי קופת חולים. הנזק שיש לפסוק הוא בשל בגין כאב וסבל.

" אין ספק כעולה מהתעודות הרפואיות ומעדותו של התובע בפניי כי נגרמו לו כאב וסבל ממשיים המחייבים פיצוי", כתב השופט בפסק הדין, וקבע כי הוא מעריך את הנזקים שנגרמו לתובע ב-4,000 שקלים.

עם זאת, השופט ציין כי יש להביא בחשבון שמדובר בצינור שבולט על פני השטח, הניצב במקום סמוך למקום מגוריו של התובע, וגם עליו מוטלת חובת זהירות בעת הליכתו בדרך, להימנע מלהיתקל במכשולים ונראה כי הוא לא התבונן היטב בדרך. האשם התורם של התובע (כלומר: אחריותו לקרות התאונה) הועמד על 15%. 

בהתאם לכך, נקבע כי העירייה תשלם לתובע סכום של 3,400 שקלים וכן הוצאות משפט בסך 400 שקלים.

(ת"ק 1600-09 סמש ז'אן נ' עיריית באר שבע)

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה