zap group mishpati logo

חברה שמפעילה גני ילדים במודיעין הכפישה את המתחרה, ותשלם

ביהמ"ש חייב לאחרונה חב' ממכבים-רעות, אשר עוסקת בהפעלת גני ילדים וקייטנות, לפצות ב- 50,000 שקלים חברה מתחרה מפ"ת בשל הכפשתה.

מאת: מערכת משפטי
01.11.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
חברה שמפעילה גני ילדים במודיעין הכפישה את המתחרה, ותשלם

בימ"ש השלום בפ"ת דן בתביעה של מכון דע - את בע"מ, חברה מפ"ת העוסקת בהפעלת גני ילדים וקייטנות לילדים נגד צוות לוין בע"מ, חברה ממכבים-רעות, העוסקת גם היא בהפעלת גני ילדים וקייטנות לילדים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין ותאונות

בנובמבר 2006 פרסמה עירית פתח תקווה מכרז להפעלת צהרונים בגני ילדים של העירייה. הן התובעת (מכון דע-את בע"מ) והן הנתבעת (צוות לוין בע"מ) הגישו הצעות במסגרת מכרז זה.  ב-4 בדצמבר 2006 שלחו הנתבעים (החברה הנתבעת ומנהלה) מכתב לעירייה, המופנה למנהלת האגף לגני ילדים בעירייה. במכתב יוחסה לחב' מכון דע-את בע"מ "מרמה, שקר ומצג שווא", ונכתב כי קימת אי שביעות רצון מתמשכת מפעילות חברת דע-את במודיעין, וכי ועדי הורים בחלק מגני הילדים ובחלק מבתי הספר בעיר מודיעין פנו לעירייה בתלונות ובקשה להחליף את חברת דע-את בשל התנהלותה. לאחר מכן, באותו היום שוגר מכתב נוסף, שתוכנו דומה.

ליעוץ בנושא לשון הרע, פנו לעורכי דין נזיקין

לטענת התובעים, שני המכתבים ומשלוחם לעירייה מהווים פרסום של לשון הרע, שנעשה בכוונה תחילה ובזדון כדי לפגוע בתובעים. לפיכך, ביקשו התובעים לחייב את הנתבעים בתשלום פיצוי בסך 100,000 שקלים.

פרסום פוגע
השופט נחום שטרנליכט מבימ"ש השלום בפ"ת קבע, כי הנתבעים הציגו בפני העירייה תמונה חלקית, כאשר שיגרו פרוטוקול של ישיבה אחת שהתקיימה בוועדת המכרזים של עיריית מודיעין.

"הנתבעים נמנעו, איפוא, מהצגת תמונת מצב מלאה, ובכך יש כדי לתמוך בגרסת התובעים, ולפיה נעשה הפרסום על ידי התובעים מתוך כוונה לפגוע בנתבעים", כתב השופט בפסק הדין.

השופט הוסיף, כי נראה בעליל שלא מדובר בפרסום שנעשה בתום לב, אלא בפרסום שנעשה כדי להגדיל סיכויי הנתבעים לזכות במכרז, וזאת על ידי פגיעה בשמם הטוב של התובעים והקטנת סיכוייהם לזכייה במכרז.
השופט הדגיש, כי מדובר בפרסום האשמות חמורות, שיש בהן כדי לפגוע פגיעה של ממש בתובעים.

" תחרות עסקית אסור לה שתתבצע באמצעות הכפשה בלתי מרוסנת של מתחרים", הטעים השופט, וחייב את הנתבעים לשלם לתובעים פיצוי של 50,000 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 2490-04-09 מכון דע - את בע"מ ואח' נ' צוות לוין בע"מ ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה