zap group mishpati logo

הבעל התעלל באשה, וישלם פיצויים של 60,000 שקלים

על התעללות פיזית ונפשית יש פיצוי. כך עולה מפסיקת ביהמ"ש למשפחה בירושלים, אשר חייב לאחרונה גבר לשלם לגרושתו פיצויים של 60,000 שקלים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
07.11.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
הבעל התעלל באשה, וישלם פיצויים של 60,000 שקלים

ביהמ"ש לענייני משפחה בירושלים דן לאחרונה בתביעה נזיקית על סך 200,000 שקלים שהגישה אשה כנגד בעלה לשעבר בשל התעללותו בה, שהתאפיינה באלימות פיסית ונפשית.

רוצים לשאול שאלה רלוונטית בנושא זה? היכנסו לפורום משפחה

התובעת והנתבע, חסידי חב"ד, נישאו בשנת 1991, הביאו לעולם 8 ילדים משותפים, והתגרשו בשנת 2006 לאחר שחתמו על הסכם גירושין . 

לטענת התובעת, היא סבלה במשך שנים מהתעללות נפשית ופיסית מצד הנתבע שנהג לשתות לשכרה, לבקר בבתי בושת ואף היה מכור לצפייה באתרים פורנוגרפיים באינטרנט.


כך למשל, בשנת 2003, כאשר התובעת הייתה בחודש השלישה להריונה,  אמרה לנתבע שהיא היתה רוצה שלא להיות בהריון. בתגובה, הנתבע היכה אותה בבטנה, תוך ששאל: "את רוצה שאני אהרוג אותו?

התביעה הושתתה על מספר עוולות נזיקיות שהנתבע עוול כלפי האשה: תקיפה, רשלנות ,כליאת שווא והפרת חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו.

הנתבע טען מנגד, כי לא ניתן להגדיר את חיי הנישואין של הצדדים כרצופי אלימות מצידו, וכי בשנת 2003 הוא סבל ממשבר אישי חריף, אשר השפיע על התנהגותו.

למציאת עורכי דין בתחום אלימות במשפחה באינדקס החדש של אתר משפטי

פגיעה בכבוד

השופט איתי כץ קיבל את התביעה באופן חלקי, וקבע כי לא ניתן לחלוק על כך שמעשיו של הנתבע פגעו בתובעת , מעבר לפגיעה הגופנית, אף בכבודה ברמה הבסיסית ביותר כאדם, אדם שאינו זר לו כי אם אשתו באותה העת ואם ילדיו .

נפסק, כי גם בהעדר ראיות על נזק ממשי, ברור כי נגרמו לתובעת נזקים כתוצאה מן העוולות שהנתבע עוול כלפיה, ועל כן יש מקום לפסוק לה פיצוי בגין נזק כללי.

השופט אמד את הנזק הכללי שנגרם לתובעת ב-50,000 שקלים.

בנוסף, נקבע כי יש מקום לפסוק לזכות התובעת פיצויים עונשיים בסך 10,000 שקלים. " מטרת הפיצוי העונשי היא להעניש את המעוול על התנהגותו ולבטא סלידה ממנו", הסביר השופט בפסק הדין. "הפיצוי המוגבר מבטא הערכה כנה של הנזק כאשר הנזק הוגבר על ידי ההתנהגות הבלתי ראויה של המזיק... סבורני בעניינו , כי המקרה דנן הוא מקרה ברור בו התנהגותו הזדונית והמכוונת של הנתבע הגבירה בצורה ניכרת את סבלה של התובעת ... והיא זכאית לפיצוי מוגבר  על כך".

לאור האמור, נקבע כי הנתבע ישלם לתובעת 60,000 שקלים וכן שכ"ט בסך 10,000 שקלים.
(תמ"ש  10382/06 ג' נ' ג' )

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה