zap group mishpati logo

החדר לא פנה לכינרת - קשרי תעופה תפצה

בני זוג שרצו לנפוש במלון הסקוטי למול נופי הכינרת, וקיבלו נוף אחר, יקבלו פיצוי של 1500 שקלים. כך קבע לאחרונה ביהמ"ש.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
15.11.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
החדר לא פנה לכינרת - קשרי תעופה תפצה

ביהמ"ש לתביעות קטנות ברחובות דן בתביעה של בני זוג, אשר ב-12 במרץ 2010 הזמינו דרך אתר האינטרנט של חב' קשרי תעופה בע"מ חופשה בת 2 לילות במלון הסקוטי בטבריה. התובעים הזמינו :"חדר יוניק עם נוף לכינרת", ושילמו עבור החופשה 3,876 שקלים.
התובע הוא אדם חולה, שיש לו קשיי הליכה, ובשל העובדה שאינו יכול להתרוצץ ולחפש נוף, רצה להזמין חדר עם נוף לכינרת ולכן בחר במלון הסקוטי.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

כאשר התובעים הגיעו למלון, נאמר להם שיקבלו חדר עם נוף חלקי, אך התובעים אמרו כי הזמינו חדר עם נוף לכינרת ולא נוף חלקי, ולטענתם גם אין מושג כזה "נוף חלקי" באתר האינטרנט. פקידת המלון הסבירה לתובעים כי בהזמנה שנשלחה אליהם מהנתבעת צוין "נוף חלקי" ולכן זה החדר שהם יקבלו.

התובעים התלוננו על שינוי ההזמנה וטענו, כי החדר שקיבלו היה בצד הדרומי של המבנה והכינרת הייתה מצפון למבנה. חלון אחד פנה דרומה לכיוון טבריה וחלון שני לכיוון מערב, שרובו פנה לגגות מבנים סמוכים ורק בפינה קטנטנה ראו פיסת מים.

לאחר סיום החופשה, התובעים פנו אל קשרי תעופה, אך נציגי החברה התחמקו מאחריות והטילו את האחריות על המלון.

לאור העובדה, שהתובעים לא קיבלו  את החדר שהוזמן מלכתחילה, הם תובעים מקשרי תעופה 5,625 שקלים: מלוא עלות המלון בסך של 3,876 שקלים, עוגמת נפש בסך של 1,500 שקלים והוצאות נסיעה 250 שקלים.

התחמקות מאחריות
השופט בדימ' גדעון ברק קיבל את התביעה, וקבע כי קשרי תעופה ניסתה להתחמק מאחריותה ולהטיל את האחריות על המלון. אולם, הטעות היא של קשרי תעופה ולא של המלון, שכן ההזמנה שנשלחה למלון ע"י קשרי תעופה, הייתה שונה מהמוזמן על ידי התובעים מלכתחילה.

" אני מאמין לתובע כי בשל מוגבלותו רצה לשבת מול החלון ולהשקיף לכנרת, אך הדבר נמנע ממנו בשל מיקום החדר – אם כי היה נוף חלקי שהשתקף לשם", פסק השופט וחייב את קשרי תעופה לפצות את התובעים בשל עוגמת הנפש שנגרמה להם בסך של 1,500 שקלים וכן לשלם להם הוצאות משפט של 400 שקלים.
השופט ציין, כי בפסיקת סכום הפיצוי, נלקחה בחשבון העובדה שהתובעים נצלו את החופשה ונהנו משירותי המלון.
(ת"ק 48143-05-10 עמירם ואח' נ' קשרי תעופה בע"מ ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה