zap group mishpati logo

עיריית מודיעין והמדינה יפצו נהג על תקר בגלגל

ביהמ"ש חייב את עיריית מודיעין והמדינה לפצות אדם שנסע ממודיעין לבית מאיר, ונגרם לו תקר בגלגל. "אי אפשר להתנער מאחריות", נכתב בפסק הדין.

מאת: מערכת משפטי
18.11.10
תאריך עדכון: 28.05.19
2 דק'
עיריית מודיעין והמדינה יפצו נהג על תקר בגלגל

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן לאחרונה בתביעה שהגיש עו"ד נגד עיריית מודיעין והמדינה- משרד הבינוי והשיכון, לפיה ב-20 בספטמבר 2008 הוא נסע ממודיעין לכיוון בית מאיר כשלפתע חש מכה ברכב ונפילה של הגלגל. התברר, כי יש תקר בגלגל. התובע נאלץ לעצור בצד הדרך ולהחליף את הגלגל. למחרת התברר לתובע, כי יש צורך להחליף את הגלגל כולו בעלות של 250 שקלים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין

בביקור במקום התברר, כי יש בור שעומקו עולה על 20 ס"מ. התובע פנה לעיריית מודיעין, ובקש פנייה שתפצה אותו על הנזקים, אך העירייה השיבה שהאחריות מוטלת על המדינה.

ליעוץ בנושא פיצויים, פנו לעורכי דין נזיקין

בתביעה שהגיש התובע, הוא תבע את עלות התיקון בסך 258 שקלים, הוצאות עבור צילומים ומכתבים בסך 300 שקלים, זמן בטלה – 1000 שקלים ועוגמת נפש – 1000 שקלים.

בכתב ההגנה שהוגש מטעם עיריית מודיעין נטען, כי על התובע מוטלת אחריות מכיון שלא הבחין בבור, ולחילופין יש לייחס לו אשם תורם בשל כך.

ביהמ"ש: אי אפשר לפתוח כביש לתנועה ולהסיר אחריות!
השופטת שירלי רנר קבלה את התביעה (אך לא במלוא הסכום הנתבע), וקבעה כי, כי על אף שקטע הכביש בו ארע המקרה נמצא בשטח השיפוט של עיריית מודיעין, הכביש טרם נמסר לעיריית מודיעין.
כלומר: הוא בהחזקת המדינה האחראית לתחזוקתו. נקבע, כי עולה מהעדויות שהמדינה היא האחראית לסלילתו של הכביש. "עם זאת", כתבה השופטת בפסק הדין, "פתיחת הכביש שהינו בתחום שטח השיפוט של עירית מודיעין לתנועה, נעשה על ידי הנתבעת 1. ככל שאין לשיטת הנתבעת 1 מקום לקבל את הכביש להחזקתה כתוצאה מפגמים, אין היא יכולה לפתוח את הכביש לתנועה תוך הסרת אחריותה כלפי הנוסעים בו".

לכן,  בנסיבות אלו נקבע, כי עיריית מודיעין והמדינה נושאות באחריות שווה לנזק שהתרחש, ויש לחלקו ביניהן. 
בהתאם לאמור, נקבע כי עיריית מודיעין והמדינה ישלמו לתובע ביחד סך של 258 שקלים (לאחר הפרשי ריבית והצמדה) עבור עלות החלפת הצמיג וכן 200 שקלים בשל עגמת נפש.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 3277-09 עו"ד גוטליב נ' מודיעין ואח')

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה