zap group mishpati logo

הקנס שולם, הליכי הגבייה המשיכו. הפיצוי: 1,000 שקלים

ביהמ"ש חייב את חב' מ.ת.א.ר לשלם פיצויים בסך 1,000 שקלים בשל נקיטת הליכי גבייה על אף תשלום קנס.

מאת: מערכת משפטי
22.11.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
הקנס שולם, הליכי הגבייה המשיכו. הפיצוי: 1,000 שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע דן בתביעה שהוגשה נגד חב' מ.ת.אר, אשר מבצעת את הליכי הגבייה עבור עיריית באר-שבע, לפיצוי כספי בסך 10,000 שקלים בשל נקיטת הליכי הוצאה לפועל ועיקול חשבונה של התובעת בחודש ספטמבר 2008, על אף ששילמה עוד קודם לכן את הקנס נשוא החוב.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

חב' מ.ת.א.ר טענה בכתב ההגנה, כי לחובת התובעת נרשמו ארבע הודעות קנס ובהן גם הדו"ח נשוא העיקול. בקשתה להפחתת ריבית בשנת 2006 נדחתה, ולמרות זאת היא לא שילמה את הקנס. לאחר שהוטל העיקול פנתה התובעת ואמרה שכבר שילמה את הקנס, ואז חב' מ.ת.א.ר הסירה את העיקול לפנים משורת הדין, על אף שהתובעת טרם המציאה אישור על תשלום הקנס.

במהלך הדיון, נציג החברה טען, כי הבעיה הייתה ברשות הדואר שלא העבירה את הכסף לעירייה ולכן העירייה לא ידעה כי הקנס כבר שולם.

ביהמ"ש: על הרשות לפצות
השופט אור אדם קיבל את גרסת התובעת, וקבע כי התובעת עשתה את הנדרש ושילמה את הקנס. "כאשר מופעלים כנגדה הליכי גבייה למרות תשלום הקנס, ללא ספק על הרשות לפצות אותה", פסק השופט.

באשר לגובה הפיצוי נקבע, כי אמנם מדובר ברשלנות של מ.ת.א.ר מצד אחד, אך מצד שני היא עשתה כל שניתן כדי לצמצם את הנזק לתובעת מייד כאשר התובעת פנתה אליה.
השופט החליט לפסוק לתובעת פיצוי של 1,000 שקלים. בנוסף, חויבה מ.ת.א.ר לשלם לתובעת הוצאות משפט של 300 שקלים.
(ת"ק 2600-08 שלם נ' חב` מ.ת.א.ר)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה