zap group mishpati logo

חב' סאסי תשלם פיצוי של 12,500 שקלים בשל מצג שווא רשלני

על מצג שווא רשלני משלמים. כך קבע ביהמ"ש לאחרונה, וחייב חב' לבנייה לפצות בני זוג בשל מצג שווא בקשר לחלון בדירה שרכשו.

מאת: מערכת משפטי
25.11.10
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
חב' סאסי תשלם פיצוי של 12,500 שקלים בשל מצג שווא רשלני

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה שהוגשה ע"י בני-זוג, אשר קנו דירה מסאסי קבלני בניין עפר וכבישים(1986) בע"מ, שהיא חברה לבנייה, השייכת לארגון הקבלנים והבונים בירושלים.

רוצים לשאול שאלה בנושא? היכנסו לפורום מקרקעין

כאשר התובעים ראו לראשונה את הדירה –המבנה כולו היה בשלב שלד – היה פתח לחלון בקיר המפריד בין הסלון למרפסת. התובעים חתמו על הסכם לרכישת הדירה כאשר בתשריטים, שמצורפים להסכם, החלון לא מצוין. כחודשיים לאחר החתימה על ההסכם התגלה לסאסי, שפתח החלון נבנה בטעות ובניגוד להיתר הבניה, ועל כן הוא נאטם.

התוצאה בסופו של דבר היא, שהתובעים קיבלו בדיוק את הדירה שנרכשה על ידם בהסכם כאשר היא בנויה בהתאם לתשריטים שנחתמו אף הם על ידם, אך היא הייתה שונה (ללא חלון) ממה שהם ראו כאשר המבנה היה בשלב שלד. האם מגיע להם פיצוי על כך? זו השאלה שביהמ"ש נדרש להשיב עליה.

לטענת התובעים, ערך דירה עם חלון, גבוה יותר מערכה ללא חלון. להם הוצגה הדירה, במצב שלד, כשהיא כוללת חלון,  ולכן הם תובעים את ההפרש בין ערכה עם חלון לערכה ללא חלון. התובעים הגישו תביעה בסך 32,500 ₪ שכוללת גם פיצוי בשל עוגמת נפש בסך 6,000 ו- 1,500 ₪  ששילמו עבור הערכת ירידת הערך ע"י שמאי.

סאסי טענה מנגד, כי התובעים חתמו על הסכם הכולל תשריט. מעיון בהסכם ובתשריט עולה, כי החלון לא מצוין בהם והוא לא אמור היה להיות. גם בפרוספקט שנמסר לתובעים, די זמן לפני החתימה, לא מצוין החלון.

מצג שווא רשלני

השופט גד ארנברג קיבל את התביעה באופן חלקי, וקבע כי מצד אחד הוצג בפני התובעים מצג שווא לפיו בסלון הדירה, בקיר במפריד בין הסלון למרפסת, יהיה חלון. "יתכן שהדבר היה שלא בידיעת הנתבעת ומתוך טעות של קבלן הביצוע אך עצם אי הידיעה היא בגדר רשלנות והצגת הדירה כאשר החלון נמצא מהווה היצג שווא רשלני", פסק השופט. אולם, מצד שני לו היו התובעים קוראים את ההסכם והתשריטים, כפי שמצופה שיעשה מי שחותם על הסכם,  הם היו רואים, כבר בעת החתימה, שאין ולא צריך להיות חלון במקום בו מצוי הפתח לחלון. כלומר: מדובר ברשלנות של התובעים באי קריאת ההסכם.

לאור האמור נקבע, כי חב' סאסי תשלם לתובעים פיצוי בסך של 12,500 שקלים, וכן תשיב לתובעים את הוצאות מסמך השמאי בסך 1,500 שקלים. בנוסף, חויבה החברה בתשלום אגרה ובשכ"ט עו"ד בסך 1,500 שקלים מע"מ.


רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(תא"מ 10666-09 בייגן ואח' נ' סאסי קבלני בניין עפר וכבישים (1986) בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה