zap group mishpati logo

חב' דנקנר וי. פריצקר ישלמו פיצויים של 28,000 שקלים בשל ליקויי רטיבות בדירה

ביהמ"ש חייב את חב' דנקנר וי.פריצקר לפצות רוכשי דירה בירושלים בשל כך שסבלו מליקויי רטיבות בדירה.

מאת: מערכת משפטי
06.12.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
חב' דנקנר וי. פריצקר ישלמו פיצויים של 28,000 שקלים בשל ליקויי רטיבות בדירה

בימ"ש השלום בירושלים דן בתביעה של בני זוג לביטול הסכם הרכישה בינם לבין חב' דנקנר השקעות בע"מ וחב' י. פריצקר ושות' (להלן: החברות), ולהשבת סכום של 883,632 שקלים וכן פיצוי של 100,000 שקלים בשל סבל ועוגמת נפש.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תביעות ליקויי בנייה

ב-10 בפברואר 1998 נחתם הסכם בין התובעים לבין החברות לרכישת דירת מגורים בת 2 חדרים בקומה 5 ברח' המתמיד 16 ד' בירושלים.

לטענת התובעים, בזמן ניהול המשא ומתן אשר קדם להסכם הרכישה, היה מדובר בסטנדרט בניה גבוה ובקומפלקס מגורים מהבולטים שנבנו בארץ ולכן ציפו התובעים, אשר שילמו במיטב כספם, למגורים נוחים.

אולם, לפני כ-3 שנים, התברר לתובעים, לדבריהם, כי איכות הבניה אינה כפי שהובטחה, וכי מי הגשמים חודרים לדירתם, עד כי נבצר מהם כליל להתגורר בדירה בעונות הגשמים. לטענתם, החברות עשו נסיונות לתקן את הליקוי, אך הם לא עלו יפה, והוכחה לכך היא העובדה, שהן מצאו לנכון בחורף, לשכן את התובעים בבית מלון.

לאור האמור, טענו התובעים כי אין ביכולתן של החברות לתקן את ליקויי הבניה כך שהדירה תשוב למצבה כפי שהתחייבו החברות בהסכם עם התובעים, ועל כן דרשו התובעים את ביטול הסכם הרכישה ופיצוי על הסבל ועוגמת הנפש שנגרמו להם.


דנקנר וי. פריצקר: "התלונה נבדקה"

החברות טענו מנגד, כי אין כל בסיס לתביעת התובעים לביטול חוזה המכר ולהשבת כספי הרכישה.

לדברי החברות, תלונת התובעים נבדקה, והן דאגו לבצע תיקוני איטום לשם מניעת חדירת הרטיבות בדירה, זאת תוך פינוי התובעים מהדירה והלנתם בבית מלון סמוך לכל משך תקופת ביצוע התיקונים, ואף מעבר לכך, על חשבון החברות.

סגן הנשיאה, השופט ראובן שמיע פסק על דרך הפשרה, וקבע כי בהתחשב במכלול השתלשלות העניינים, באורך התקופה מיום רכישת הדירה ועד יום מתן פסק הדין, במספר הרב של תיקוני הרטיבות שנעשו עד למציאת מקור הרטיבות ובהכרח לעזוב את הדירה בעת התיקונים פעמים רבות, יש לחייב את  החברות לשלם לתובעים סך של 28,000 שקלים כסכום כולל לסילוק התביעה.
כן, נקבע כי החברות אחראיות לתקופה בת 3 שנים לתיקון הרטיבות בדירה.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"א 14067-06 שינובו צוהאי ואח' נ' דנקנר השקעות בע"מ ואח' )

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים