zap group mishpati logo

החזר כספי במזומן, כי מגיע לכם!

ה-14.12.2010- יום חג לצרכן הישראלי. לא עוד זיכוי, כי אם החזר כספי במזומן.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
14.12.10
תאריך עדכון: 27.05.19
3 דק'
החזר כספי במזומן, כי מגיע לכם!

קניתם חולצה, וכשהגעתם הביתה התחרטתם. מדדתם אותה שוב, הבטתם במראה, ולא הצלחתם להבין למה קניתם אותה מלכתחילה. המחשבה על חזרה לחנות וקבלת זיכוי לא גרמה לכם לאושר, כי לא הייתם בטוחים שתמצאו בחנות חולצה אחרת או פריט לבוש כלשהו שיתאים לכם.


מה עושים? ובכן, מהיום כללי המשחק משתנים: התקנות המעניקות החזר כספי במזומן על מוצרים ושירותים, נכנסות לתוקף.

אם כן- מה בדיוק קובעות התקנות? על אילו מוצרים ושירותים הן חלות ועל אילו לא? מה אנחנו צריכים לעשות כדי לקבל החזר כספי במזומן?

מהן התקנות החדשות בחוק?

ע"פ התקנות החדשות, לקוח שיפנה להחזרת מוצר יוכל לקבל החזר כספי במזומן על המוצר במקום שובר זיכוי.
התקנות והזכות לבטל עסקה ולקבל החזר כספי חלות על מוצרים ושירותים- אך לא על כולם.
באשר למוצרים, הזכות לקבלת מזומן תחול על מוצרים מסוימים כגון: ריהוט, ציוד לבית ולגן, מכשירים חשמליים, ביגוד והנעלה , מוצרים ארוזים ואשר אריזתם לא נפתחה ועוד. לגבי השירותים, זכות הביטול וקבלת החזר במזומן תחול על שירותי תיירות( פרט לתיירות חוץ), שירותי קוסמטיקה ואסתטיקה, שירותי התקשורת למיניהם, מינויים שונים כגון למועדון היכרות ושידוכים או הגרלות והימורים ועוד.

פרק הזמן להחזרת מוצרים

חשוב לציין, כי פרק הזמן להחזרת המוצר הוא 14 יום מיום קבלת הסחורה או עשיית העסקה, ובלבד שיהיה ארוז באריזה המקורית, לא פגום ושלא נפתח על ידי הצרכן.
במקרים ספציפיים כמו ביגוד והנעלה, נקבעה תקופת החזרה קצרה יותר של שני ימי עבודה.

שימו לב, אם אתם מתחרטים, ומחזירים מוצר או שירות, עליכם לעשות זאת תוך 14 ימים (או במקרים מסוימים, כאמור, תוך פרק זמן קצר יותר) בתנאי שלא עשיתם שימוש במוצר.
אבל, לא תוכלו לקבל החזר כספי במזומן עבור כל מוצר או שירות לגביו התחרטתם: ע"פ התקנות, הזכות תחול לגבי מוצר שערכו גבוה מ-50 שקלים! ובנוסף, כל החזרה של מוצר או ביטול שירות תחייב אתכם בדמי ביטול של 5% מערך המוצר או השירות או ב-100 שקלים, ע"פ הסכום הנמוך מבין שתי האפשרויות.
ואם בכל זאת תרצו או תסכימו לקבל שובר זיכוי כפי שהיה נהוג עד היום, הזיכוי יהיה על הערך המלא של המוצר או השירות.

תוספת

עוד קובעות התקנות המעניקות החזר כספי במזומן רשימה של מוצרים שזכות הביטול לא תחול לגביהם, כמו: ריהוט שהורכב בבית הצרכן, מוצרים שיוצרו במיוחד עבור הצרכן, מוצרי מזון, תרופות ותוספי תזונה, הלבשה תחתונה, תווי קנייה, כרטיסים מגנטים נטענים ועוד.

עו"ד אורנית אבני-גורטלר בגוגל פלוס

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה