zap group mishpati logo

ביטול קנסות תעבורה - האם זה אפשרי?

נסעת בכביש מהיר, מיהרת להגיע הבית, ולפתע, עצר אותך שוטר (איך לא הבחנת בו מבעוד מועד?!), ונתן לך דו"ח. אתה לא בטוח שעברת את המהירות המותרת. האם תוכל לבטל את הדו"ח? כיצד?

מאת: מערכת משפטי
11.01.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
ביטול קנסות תעבורה - האם זה אפשרי?

ובכן, אם קיבלתם קנס, ישנן כמה אפשרויות שעומדות בפניכם:

א. תוכלו לשלם את הקנס ולהמשיך בדרככם.

ב. תוכלו להגיש בקשה להישפט.

ג. תוכלו לנסות לבטל את הדו"ח.

ד. תוכלו להתעלם מהדו"ח. אפשרות זו לא מומלצת, כמובן.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו עכשיו לפורום תעבורה

א. תשלום הקנס- אם תבחרו בדרך זו (וזוהי הדרך בה בוחרים מרבית אזרחי מדינת ישראל), תצטרכו לשלם את הסכום הנקוב בדו"ח תוך 3 חודשים מיום ביצוע העבירה.

ב. הגשת בקשה להישפט- אפשרות זו כדאית במקרים בהם אתם סבורים שנפלה טעות בפרטי הדו"ח, או בעצם נתינת הדו"ח ע"י השוטר. מועד המשפט ייקבע ע"י מזכירות בית המשפט לתעבורה תוך שנה מיום קבלת ההודעה על רצונכם להישפט. ההזמנה לדיון תישלח אליכם בדואר רשום, בצירוף אישור מסירה.

עם הגשת הבקשה להישפט, קורים מספר דברים: באופן אוטומטי רישום ההרשעה מושהה, כמו גם המנגנון של כפל קנס ורישום נקודות לחובתכם. אם תורשעו בבית המשפט לתעבורה, תצטרכו לשלם את הקנס, ע"פ הסכום שנקוב בדו"ח. חשוב לדעת, כי לביהמ"ש יש סמכות להגדיל את גובה הקנס. במידה שתרצו לערער על פסק הדין, תוכלו להגיש ערעור לבית המשפט המחוזי תוך 45 יום ממועד מתן פסק הדין.

ג. ביטול הדו"ח- אם אתם מעוניינים להגיש בקשה לביטול הדו"ח, עליכם לאסוף את כל המסמכים שתומכים בטענות שלכם, ולכתוב מכתב המפרט נימוקים והגנות אפשריות. את הבקשה לביטול דו"ח תצטרכו להגיש תוך 30 יום ממועד המצאת הקנס בדואר רשום.

יש לדעת, כי למשטרה אין סמכות לבטל או להפחית קנס, ועל כן אפשר להגיש בקשה לראש לשכת התנועה במשטרה באזור ביצוע העבירה. הבקשה תכלול את הרצון להמיר את הדו"ח באזהרה או לגנוז אותו לחלוטין, תוך כדי הצגת סיבה משמעותית והגיונית לעשות כן.

ישנן כמה וכמה סיבות מוכרות לביטול דו"ח. נמנה כמה מהן:

1• כאשר מדובר בעבירה שנעברה מסיבות של פיקוח נפש או צורך רפואי, וכאשר מתקיימות נסיבות אישיות של מבקש ביטול הדו"ח, אשר מצדיקות את ביטולו. (למשל: בעל אשר נוסע במהירות מעל למותר כדי להביא לביה"ח במהירות האפשרית את אשתו הכורעת ללדת).

2• כאשר מדובר בעבירה קלה, ולמבקש ביטול הדו"ח אין היסטוריה של עבירות תעבורה מסוג זה בשנתיים שקדמו לביצוע העבירה שבגינה ניתן הדו"ח.

3• כאשר עמדו בפני השוטר שנתן את הקנס שיקולים פסולים, או כאשר הודעת הקנס ניתנה ללא כל הצדקה או בניגוד למדיניות של מחלקת התנועה במשטרה.

4• התיישנות- התיישנות משמת כאחת מהטענות המרכזיות לביטול דו"ח משטרה. תקופת ההתיישנות משתנה בהתאם לסוג העבירה שנעברה ולדו"ח שניתן בגין אותה עבירה. כך למשל, לגבי דו"ח שמבוסס על צילום- אפשר לפנות למשטרה בטענת התיישנות אם הדו"ח לא נשלח בדואר רשום תוך 4 חודשים מיום ביצוע העבירה.

ד. התעלמות מהדו"ח- האפשרות הזו בפירוש לא מומלצת. כבר אמרנו?.... בסופו של דבר תורשעו (תיחשבו כמודים), תצטרכו לשלם וירשמו לחובתכם נקודות.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה